در مدت دو روز ثبت‌نام زیارت نبابتی امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در روز عاشورا، بیش از ۱۲۳ هزار نفر از ۵۰ کشور دنیا ثبت‌نام کرده و از راه دور زائر کربلا شدند.

۱۲۳ هزار نفراز ۵۰ نقطه جهان در عاشورا از دور زائر کربلا شدند

به گزارش قدس آنلاین، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون عراق برای هیچ کشوری، ویزای زیارتی صادر نکرده است. به همین دلیل عاشقان زیارت سیدالشهدا (ع) حدود ۱۸ ماه است که به کربلا مشرف نشدند.

امسال هم همزمان با دهه اول محرم و به ویژه روز عاشورا، خادمان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) اقدام به ثبت‌نام زیارت نیابتی برای مشتاقان زیارت امام حسین (ع) و شهدای کربلا در روز عاشورا کردند تا افرادی که به دلیل شیوع کرونا یا هر دلیل دیگری از زیارت کربلا بازماندند، در روز عاشورا زائر حسینی شوند.

 

ثبت‌نام زیارت نیابتی امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) دو روز قبل از عاشورا آغاز شد و در این مدت بیش از ۱۲۳ هزار نفر از کشورهای مختلف ثبت‌نام کردند تا در عاشورا زائر کربلا شوند؛ به طوری که به گفته متولیان حرم امام حسین (ع)، این افراد از کشورهای ایران، عراق، پاکستان، لبنان، روسیه، آمریکا، انگلیس، هند، عربستان سعودی، سوئد، کانادا، کویت، مالزی، استرالیا، الجزایر، بحرین، مصر، آلمان، ایسلند، اتریش، یونان، هلند، تونس، دانمارک، نروژ، قطر، بلژیک، مراکش، افغانستان، عمان، اکوادور، برزیل، آرژانتین، سوئیس، نیجریه، غنا، یمن، اندونزی، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، ترکیه، آذربایجان، قبرس، فنلاند، چین، ایرلند، هنگ‌کنگ، ژاپن، امارات متحده عربی و سودان بودند.

بر همین اساس، در روز عاشورا خادمان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) ضمن زیارت نیابتی برای این افراد، به قرائت زیارت عاشورا و اقامه دو رکعت نماز زیارت پرداختند.

به گزارش فارس، امسال همزمان با روز عاشورا بیش از ۶ میلیون نفر در کربلا به عزاداری و زیارت پرداختند و با توجه به تدابیر امنیتی توسط استانداری، وزارت کشور و نیروهای حشدالشعبی، هیچ مشکلی برای زوار کربلا ایجاد نشد و زائران در صحت و سلامت به شهرهای خود بازگشتند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.