استاندار کرمانشاه گفت: در نشست ستاد ملی کرونا آخرین وضعیت استان ها تشریح شد و متاسفانه تعداد بسیار زیاد بستری‌ های کرونایی وضعیت نگران کننده‌ای را ایجاد کرده است.

آمار بستری‌های کرونا در کرمانشاه نگران کننده است

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند امروز  در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ اظهار داشت: ممکن است هفته بعد به قله پیک پنجم برسیم و بیماری به تدریج کنترل شود ولی این امر مستلزم رعایت و همکاری همه جانبه مردم است.  

استاندار کرمانشاه در مورد آخرین وضعیت برگزاری اربعین حسینی (ع) نیز گفت: جمع بندی نهایی در مورد راهپیمایی اربعین منوط به دریافت موافقی کتبی از دولت عراق است و این کشور هنوز نظر نهایی را اعلام نکرده است.

وی در دنباله سخنانش بر لزوم توجه به دغدغه های والدین در زمینه بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: برخی از استان ها در شرایط سخت کرونایی هستند و قطعا باید نگرانی‌های والدین را در نظر گرفت و تا مهرماه تصمیم گیری در مورد این موضوع نهایی می شود.

۱۲ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۲ شهرستان استان کرمانشاه از روز شنبه (۱۳ شهریور) در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

«مهدی محمدی»افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام آبادغرب، صحنه، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، سنقر و کلیایی،  سرپل ذهاب، قصرشیرین و روانسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: براساس این گزارش، شهرستان‌های دالاهو و ثلاث باباجانی هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

محمدی اظهار داشت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان های روانسر و قصرشیرین از نارنجی به قرمز و ثلاث باباجانی از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده اند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در پایان رنگ بندی جدید کرونایی را نشان دهنده وضعیت بحرانی استان دانست.

 هم اکنون هزار و ۵۵۹ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و ۵۴ بیمار اینتوبه می باشند.

در شبانه روز گذشته ۱۶ نفر در استان کرمانشاه براثر ابتلای قطعی به کرونا جام خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.