۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 7683
پیشی گرفتن مسلمانان از کاتولیک ها

طبق تحقیقات موسسه هونستون فرانسه از نظر آمار پیروان و اماکن دینی، در این کشور مسلمانان در حال سبقت گرفتن از کاتولیک ها هستند

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبر حوزه وب سایت روزنامه لااستمپا که این گزارش را منتشر کرد نوشت: طبق این گزارش، در فرانسه بیشتر مسجد ساخته می شود تا کلیسای کاتولیک و آمار مسلمانان معتقد بیشتر از کاتولیک های معتقد است.
این گزارش می‌افزاید: در این کشور حدود 150 مسجد در حال ساخته شدن است. آمار مساجد در ده سال گذشته دوبرابر شده و از مرز 2000 گذاشته است و یکی از رهبران برجسته مسلمانان فرانسه اعلام کرد برای رفع نیاز مسلمانان آمار مساجد باید به 4000 واحد برسد.
در این گزارش آمده است: همه اینها در حالی است که در 10 سال گذشته فقط 20 کلیسای جدید کاتولیک در فرانسه ساخته شده و رسما بیش از 60 کلیسا بسته شده است، بسیاری از این کلیساها ممکن است به مساجد تغییر هویت بدهند. از نظر آمار نیز، اگر چه از جمعیت 65 میلیون نفری فرانسه 64% کاتولیک هستند (41 میلیون و 600 هزار نفر) اما فقط یک میلیون و 900 هزار نفر خود را کاتولیک معتقد می داند در حالی که 75% (4 میلیون و 500 هزار نفر) از حدود 6 میلیون مسلمان شمال آفریقا و آفریقای سیاه ساکن فرانسه اعلام کرده است که به خداوند عقیده دارد و 41% (حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر) خود را مسلمان معتقد می دانند.
این گزارش در ادامه تصریح کرده است: با مقایسه این آمارها، از نظر اقتدار دینی، اسلام در فرانسه در حال پشت سر گذاشتن مذهب کاتولیک است. یک نمونه برای این موضوع این است که گروه های مسلمان از کلیسای کاتولیک درخواست کرده اند تا اجازه دهند مسلمانانی که به واسطه کمبود مسجد در خیابان ها نماز جماعت برگزار می کنند بتوانند در کلیساهای خالی نماز بخوانند. هر جمعه خیابان های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه مملو از مسلمانانی است که به دلیل کمبود مسجد در معابر عمومی نماز جماعت برگزار می کنند. لپن رهبر جبهه ملی فرانسه در این مورد اعلام کرد، برگزاری نماز جماعت مسلمانان در خیابان های فرانسه، نوعی اشغال فرانسه بدون سرباز و تانک است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.