۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 768625

بر اساس تصمیم بانک مرکزی، سالانه به هر نفر معادل ۲ هزار یورو سهمیه ارزی تعلق می‌گیرد که سبب سودجویی برخی از دلال‌ها شده است.

ماجرای صف های طولانی مقابل صرافی ها چه بود؟

به گزارش قدس آنلاین، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که این روزها با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا، تجمع در مقابل برخی صرافی ها برای خرید ارز افزایش یافته است.

رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا در گزارشی به شورای حکام این آژانس، مدعی شده بود که بازرسی‌های این سازمان از مراکز هسته‌ای ایران به طور چشمگیری کاهش یافته و با محدودیت جدی مواجه شده است.

برخی رسانه‌های غربی پیش‌بینی کرده بودند که طرف‌های غربی در نشست آتی شورای حکام، با هدف تشدید فشارها بر ایران تلاش خواهند کرد که قطعنامه‌ای علیه کشورمان صادر کنند. این پیش‌بینی البته دقیق نبود و اساسا هیچ بحثی درباره صدور قطعنامه ضد ایرانی در دستور کار نشست آتی شورای حکام آژانس قرار ندارد. بامداد ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، گروسی برای دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی به ایران سفر کرد و در ادامه این سفر، با محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی، دیدار کرد.

این خبر موجب شد معامله گران پیش بینی کنند سطح تنش‌ها بین ایران و آژانس قرار است افزایش پیدا کند، در نتیجه خریدهای خود را بالا بردند و موفق شدند که مرز مقاومتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را فتح کنند.

روز جمعه، بیشتر معامله گران تصور می‌کردند که ممکن است بیانیه‌ای به ضرر ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر شود. با این حال، خبرها از سفر گروسی تا حدی جهت انتظارات را به طور موقت تغییر داد.

اما ورود گروسی به ایران بی تاثیر هم نبود و اثرات خود را بر روی بازار ارز گذاشت. قیمت دلار، سکه و شاخص کل بورس دچار ریزش شدند، به همین دلیل برای بررسی قیمت‌ها و وضعیت بازار به تعدادی از صرافی‌های سطح شهر سر زدیم و چگونگی وضعیت بازار را از صاحبان صرافی ها جویا شدیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.