رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با وجود اینکه بیمارستان این جزیره از بیماران مبتلا به کرونا خالی شده اما ویروس کماکان در حال چرخش است.

 ویروس کرونا همچنان در حال گردش است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضانیا با اشاره به اینکه از روز جمعه در نتیجه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، تداوم محدودیت ها و تلاش کادر درمان خالی از بیماران کرونا شده است اظهار داشت: انتظار می رود کیشوندان و مسافران همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را در اصل کارهای خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون رعایت پروتکل های بهدشتی در جزیره زیر ۷۵ درصد است افزود: خالی شدن بیمارستان به منظور توقف روند ابتلا و چرخش ویروس نبوده و لازم است تلاش کنیم تا رعایت موازین بهداشتی به حد ایمنی و بالاتر از ۸۶ درصد برسد.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: عادی انگاری مهمترین عامل گسترش شیوع دوباره ویروس در جزیره کیش بوده و اگر رعایت پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نشود دوباره سوش های جهش یافته با بازگشت به کیش می توانند دوباره بحران هایی به مراتب بزرگ‌تر از دلتا ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در این جزیره واکسیناسیون کیشوندان بالای ۱۸ سال و مشاغل مختلف با سرعت نسبی در حال انجام است ولی تا زمانی که بالای ۸۰ درصد جامعه هر ۲ دُز واکسن را نگیرند نمی شود امیدوار به پیشگیری توسط واکسن بود.

جزیره کیش از ۱۲ تیر تا ۶ شهریور در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که با اعمال محدودیت های شدید کرونایی و رعایت آن توسط کیشوندان از ۱۷ مرداد تا ۶ شهریور منجر به کاهش گردش ویروس و در نهایت خالی شدن بیمارستان در تاریخ ۱۹ شهریور از بیماران کرونایی شد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون ددر این جزیره حدود هشت هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.