وزیر خارجه با انتقاد شدید از سکوت نهادهای حقوق بشری در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان داشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا اقدامی ضد انسانی و یک تروریسم آشکار بر ضد مردم ایران است .

انتقاد شدید از سکوت نهادهای حقوق بشری در مقابل تحریم‌های آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود عصر روز چهارشنبه با پیتر ماورر رئیس صلیب سرخ جهانی ملاقات کرد.

امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن تشکر از تلاش‌های صادقانه پیتر ماورر، از اقدامات و کمک‌های صلیب سرخ برای تفحص مفقودین و شهدای جنگ تحمیلی در خاک عراق و همچنین کمک‌های هرچند محدود اما ارزشمند به هلال احمر برای مبارزه با همه گیری کرونا قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به وضعیت خطیر انسانی در افغانستان، تلاش بی وقفه پرسنل نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در آن کشور و همچنین سازمان‌های مرتبط در داخل ایران برای کمک به بیجا شدگان و آوارگان طی هفته‌های اخیر را تشریح کرد و اظهار داشت: تلاش کردیم در میانه فراگیری کرونا و به رغم همه فشارهایی که این روزها جامعه ایران با آن روبرو است، تا جایی که ممکن است بیجا شدگان افغانستانی را نیز تحت واکسیناسیون کرونا قرار دهیم ولی در این رابطه به کمک فوری و جدی بین المللی نیاز است.

وزیر خارجه با انتقاد شدید از سکوت نهادهای حقوق بشری در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان داشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا اقدامی ضد انسانی و یک تروریسم آشکار بر ضد مردم ایران است که می‌بایست توسط همه مردود شمرده شده و با آن‌مقابله شود.

در این دیدار رئیس صلیب سرخ نیز ضمن تقدیر از همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته و همچنین میزبانی سخاوتمندانه ایران از آوارگان افغانستانی، به اقدامات و کمک‌های صورت گرفته آن سازمان به افغانستان فارغ از تحولات سیاسی آن کشور اشاره کرد و گفت صلیب سرخ یکی از مهمترین کمک کننده ها به افغانستان و عرضه کننده کمک‌های بشردوستانه به آن کشور طی سالهای گذشته بوده است.

وی در رابطه با نوع کمک‌ها گفت تلاش شده است فعالیت‌های بشردوستانه فقط محدود به ارسال کالا نباشد بلکه کمک به زیرساخت‌های لازم بهداشتی و سلامت فیزیکی و روانی و اجتماعی جامعه افغانستان را نیز دربرگیرد. وی تلاش برای باز ماندن دفاتر صلیب سرخ در افغانستان را افتخاری برای این سازمان دانست.

ماورر در رابطه با فعالیت صلیب سرخ در یمن نیز ضمن اشاره به اینکه این سازمان در آنجا همچنان فعال است، نسبت به سخت شدن فعالیت‌ها در یمن و فشار مستقیم و کمرشکن اقتصادی بر مردم یمن ناشی از محاصره هشدار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.