مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گازرسانی به بخش نیروگاهی استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشت.

افزایش ۱۷ درصدی گازرسانی به بخش نیروگاهی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری  افزود: در نیمه نخست امسال بالغ بر پنج میلیارد و ۵۸۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در خراسان رضوی مصرف شد که از این رقم ۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون مترمکعب معادل ۴۶ درصد تحویل بخش نیروگاهی شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست پارسال میزان گاز تحویلی به نیروگاههای استان ۲ میلیارد و ۱۹۴ میلیون مترمکعب بود ادامه داد: این رقم در سال جاری ۳۷۷ میلیون مترمکعب افزایش داشت. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۹۷۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء و ۳۷۱ میلیون مترمکعب در بخش حمل و نقل مصرف شد و ۶۶۹ میلیون مترمکعب نیز تحویل صنایع فولاد و سیمان استان شد.

وی افزود: در این مدت گاز طبیعی تحویلی به تمام بخش های استان به جز بخش خانگی و عمومی افزایش داشت که این مهم به صورت پایدار و ایمن و بدون محدودیت تامین شد.

افتخاری ادامه داد: با توجه به اینکه در فصول سرد تامین پایدار گاز طبیعی بخش خانگی و عمومی در اولویت است، امیدواریم با تعامل و مصرف بهینه گاز طبیعی علاوه بر گرمابخشی خانه ها، امکان تامین حداکثری گاز طبیعی مورد نیاز بخش های صنعتی نیز فراهم شود.

استان خراسان رضوی با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک پس از تهران بزرگ بیشترین میزان مصرف کننده گاز طبیعی کشور را دارد. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.