مطابق بررسی های دیوان محاسبات کشور تعداد ۳۹ حکم قانون بودجه امسال متضمن تدوین، تهیه، تصویب و ابلاغ آئین‌نامه، دستورالعمل، ترتیبات اجرائی و ... با مهلت مقرر تا پایان تیرماه بوده که بابت تعداد ۲۶ فقره یعنی دو سوم این احکام، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها یا ترتیبات اجرائی مربوطه تا پایان تیرماه، تدوین و تصویب نگردیده است.

دولت روحانی دو سوم آئین نامه‌های اجرایی قانون بودجه را تصویب نکرد

به گزارش قدس آنلاین، دیوان محاسبات کشور در گزارشی با اشاره به اینکه بررسی و تهیه گزارش عملکرد تعداد ۱۷۵ جزء، بند و تبصره از احکام مندرج در تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور با عطف نظر به مهلت‌های زمانی تعیین شده و ارتباط آنها با منابع بودجه عمومی دولت در دستور کار قرار گرفت، اعلام کرد: در محدوده رسیدگی‌ها، تعداد (۶۰) حکم به صورت کامل اجرا شده، تعداد (۵۵) حکم بصورت ناقص و تعداد (۶۰) حکم اجراء نگردیده است.

در ادامه گزارش دیوان محاسبات کشور آمده است: در احکام منتخب، برای ارائه عملکرد در بازه زمانی این گزارش، تعداد ۳۹ حکم متضمن تدوین، تهیه، تصویب و ابلاغ آئین‌نامه، دستورالعمل، ترتیبات اجرائی و ... با مهلت مقرر تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ بوده، بر این اساس به‌رغم تأکید مقنن، بابت تعداد (۲۶) فقره بند، جزء و تبصره، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها یا ترتیبات اجرائی مربوطه تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ تدوین و تصویب نگردیده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.