۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 770864

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: تعداد بانوان شهید در این استان ۹۷ نفر است و بیش از ۱۷ هزار مادر شهید نیز در این استان حضور دارند.

خراسان رضوی ۹۷ بانوی شهید دارد

به گزارش قدس آنلاین، بی بی طاهره طهماسبی  در مراسم رونمایی از تابلوهای معابر مزین شده به نام بانوان شهید در فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن در مشهد افزود: زنان در دوران دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا و دوشادوش مردان تلاش کردند.

وی اضافه کرد: کمیته بانوان دفاع مقدس در استانداری خراسان رضوی تشکیل شده و بسیاری از مواردی که در ارتباط با حضور زنان در جنگ و پس از جنگ وجود داشته در این کمیته مطرح می شود و با توجه به این که در سطح شهر اسامی بانوان شهید کمرنگ است لذا در جلسات این کمیته تصمیم بر آن شد که این نقیصه جبران شود.

مدیرکل بانوان استانداری خراسان رضوی گفت: نسل جدید جامعه، اطلاعات کمی در مورد ارزشهای دفاع مقدس دارند و با انجام این اقدام بین نسل جوان و شهدا ارتباط بیشتری برقرار خواهد شد.

طهماسبی افزود: بانو ربابه ابراهیمی مادر پنج شهید به نام در استان است لذا پیشنهاد می‌شود فرهنگسرای شهر زیبا به نام مادر این شهیدان نامگذاری شود تا این فرهنگسرا مکانی برای انتقال ارزش‌ های دفاع مقدس باشد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: نامگذاری معابر شهر مشهد به نام بانوان شهیده یاد آنها را در قلب‌ها زنده نگه می دارد و ما مدیون خون تک تک شهیدان هستیم و آنها نظاره گر اعمال ما هستند و نام شهیدان در هر خیابانی یادآور این است که در چه کشوری زندگی می کنیم.

یوسف اسماعیل زاده افزود:در شهر معمولا خیابان ها به نام مردان شهید دفاع مقدس و انقلاب مزین شده است اما در این میان بانوانی حضور داشته اند که علاوه بر تربیت نسل شهدا خود نیز به این مقام نایل شده اند و با تدبیر شورای ششم شهر مشهد اتفاقی که قرار است بیفتد این است که خیابان های مشهد به نام بانوان شهید که در ایام انقلاب و جنگ تحمیلی حضور داشتند نامگذاری شود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: نام‌گذاری، یکی از عوامل تاثیرگذار در هویت شهر است و باید در نام‌گذاری ها از نام هایی استفاده شود که در زمان عبور از این معابر، بدانیم که در این کشور چه انسان های بزرگی زیسته اند.

فاطمه سلیمی افزود: در شورای ششم نگاه ویژه ای به مقوله زنان و خانواده وجود دارد که نگاهی بین المللی است و صرفا در مشهد نخواهد بود و مشهد الرضا (ع) جهان شهر برکت و کرامت است و ما برای ارج نهادن مقام زن در این جهان شهر اقدامات موثری را انجام خواهید داد.

وی با بیان این که نیروهای فرهنگی باید در کنار هم قرار گیرند اضافه کرد: جامعه بر چهار رکن فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و سیاست استوار است و فرهنگ باید در تمامی این ارکان جاری باشد.

در این مراسم از تابلوهای معابر مزین شده به نام بانوان شهید برای نصب در سطح شهر رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.