معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه روزانه هزار و ۲۰۰ نفر به مراکز درمانی البرز مراجعه می‌کنند، گفت: واکسیناسیون در البرز بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود و هیچ بهانه ای برای واکسن نزدن پذیرفته نیست.

واکسیناسیون بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود/اعمال محدودیت برای واکسن نزده‌ها

به گزارش قدس آنلاین، جواد معظمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز با مقایسه وضعیت کرونایی استان نسبت به یکماه گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر در شرایط بهتری قرارداریم و وضعیت بیمارستان‌ها نسبت به یک ماه گذشته  بهتر است. ‌

این پزشک متخصص گفت: اما همچنان مراجعه به مراکز درمانی وجود دارد و بیماران کرونایی در  بخش‌های عادی و «آی  سی یو» بیمارستان‌های البرز بستری هستند؛ هنوز هم روزانه تعدادی از هم استانی‌ها را بر اثر کرونا از دست می دهیم. ‌

وی با اعلام این خبر که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های البرز نسبت به شرایط پیک بیماری ۵۰ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: تعداد بیماران که در شرایط پیک بیماری حدود ۱۵۰۰ نفر بود که حالا  به حدود ۷۰۰ بیمار رسیده است؛ اما همچنان بیمار بدحال داریم.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، روزانه بیش از ۱۲۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که حدود ۳۰ درصد از  آنها بستری می‌شوند. تعداد تست‌های مثبت هم همچنان بالاست.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه متاسفانه در سطح شهر رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا کرده و کمتر کسی ماسک می‌زند، اظهار کرد: مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. تا کنون حتما هر خانواده ای داشتن یک دوتا بیمار را تجربه کرده است که بیماران حتی پس از بهبودی تا چندین ماه نمی‌توانند به شرایط عادی زندگی و کار  برگردند؛ در حالیکه می‌شود  فقط با کار ساده و  رعایت بهداشت،   اتفاقات ناگوار و عوارض ناشی از بیماری جلوگیری کرد.

 وی شرایط واکسیناسیون در البرز را همچون سراسر کشور، عادی و مناسب توصیف کرد و افزود: در همه مراکز تجمیع واکسیناسیون البرز واکسن موجود است و هرکسی مراجعه کند بدون هیچگونه محدودیتی می‌تواند واکسن دریافت کند. افرادی هم که برای تزریق واکسن‌های خارجی تردید دارند، می‌توانند از واکسن‌های داخلی برکت و کووپارس استفاده کنند. دیگر بهانه ای برای واکسن نزدن وجود ندارد و همه باید واکسن بزنند.

معظمی با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه برای حفظ سلامتی خود و خانواده و  ایمنی عمومی جامعه باید واکسن بزنند، یادآور شد: احتمالا برای افرادی که واکسن نمی‌زنند، بر اساس سیاست گذاری‌های  وزارت بهداشت محدودیت اعمال می‌شود و از  یک سری امکانات و خدمات محروم خواهند شد. مردم علاوه بر مسؤولیت اجتماعی برای سلامتی خود واکسن بزنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل و در شرایط بهتری زندگی کنیم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.