رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سفرهای جاده ای به این استان طی دهه آخر ماه صفر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

سفرهای جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۹ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حسینی‌ عشرت‌آباد افزود: آمار به دست آمده از ۹ ورودی استان نشان می دهد از ۱۰ تا ۱۴ مهر ماه امسال ۲۰۲ دستگاه خودرو سواری وارد این استان شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: خروج از استان در این مدت نیز ۲۲ درصد افزایش داشته که علت آن لغو محدودیتهای تردد ناشی از کرونا بوده است.

براساس اطلاعات سامانه ماسک، با روند کاهشی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی هم اکنون شهرستان‌های سبزوار و ششتمد در این استان در وضعیت نارنجی قرار دارند در حالی که پیش‌ از این ۱۰ شهرستان استان در وضعیت نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار داشتند.

بر این اساس تعداد شهرستان های دارای وضعیت آبی در خراسان رضوی از چهار به ۹ شهرستان افزایش یافته و اکنون شهرستان‌های تربت‌جام، باخرز، فریمان، زاوه، رشتخوار، مه‌ولات، کلات، داورزن و خوشاب در وضعیت آبی کرونایی به سر می برند.
از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲۲ شهرستان از جمله مشهد، سرخس، بینالود، چناران، تربت‌حیدریه، کاشمر، خلیل آباد، تایباد، کوهسرخ، بجستان، گناباد، خواف، بردسکن، جوین، قوچان، درگز، جغتای، فیروزه و ریوش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

در حال حاضر هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون پنج میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.