رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از استقبال کم رمق مادران باردار و دانش آموزان از واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی خبر داد و گفت: ممکن است در هفته های آتی با پیک شدید آنفلوآنزا مواجه شویم.

نگران پیک شدید آنفلوآنزا هستیم/ استقبال کم رمق از واکسن کرونا

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد جمالیان ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: شیب نزولی در خصوص آمار کرونا در استان شکل گرفته بود ولی با تعطیلی‌های روزهای اخیر و افزایش مسافرت‌های برون شهری نگران پیک افزایشی در استان مرکزی هستیم.

وی ادامه داد: سفرهای روزهای اخیر این پیش بینی را به دنبال دارد که در هفته‌های اول آبان میزان بستری‌های و آمار مرگ و میر کرونایی در استان بالا برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: تا زمانی که ۲ دوز واکسن تزریق نشود و سه هفته از تزریق دوز دوم نگذرد، ایمنی کامل ایجاد نمی‌شود، واکسیناسیون در یک دوز فقط شدت بیماری را کاهش می‌دهد و با توجه به خستگی کادر درمان می‌طلبد که تصمیمات جدی اتخاذ شود.

۳۳ درصد جمعیت استان دو دوز واکسن گرفته‌اند

جمالیان با اشاره به اینکه جمعیت هدف واکسیناسیون بالای ۱۲ سال استان ۸۰۴ هزار نفر است، گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۵۹ نفر معادل ۳۳ درصد از جمعیت ۲ دوز را دریافت کرده‌اند و تا ایمنی کامل راه زیادی باقی مانده است.

وی گفت: واکسیناسیون دانش آموزان در حال انجام است و در روزهای تعطیل مراکز واکسیناسیون فعال بودند، اما هنوز استقبال بالا نیست.

۴۷ درصد دانش آموزان واکسینه شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: جمعیت هدف دانش آموزان، ۸۲ هزار و ۷۹۷ نفر است که تاکنون ۳۸ هزار و ۸۹۸ نفر معادل ۴۷ درصد جمعیت هدف، واکسن دریافت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که تا ۲۰ مهر دوز اول تزریق شود. معلمین و مدارس باید دانش آموزان را به تزریق واکسن تشویق کنند.

جمالیان با اشاره استقبال نه چندان بالای مادران باردار از واکسیناسیون، اظهار کرد: تنها ۳۸ درصد مادران باردار برای واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند و مراجعه بیماران دیابتی و فشار خون نیز بالا نیست به طوری که طی ۱۰ روز اخیر برای جلب نظر بیماران تماس تلفنی با آنها صورت می‌گیرد و حتی آمادگی داریم که برای ترغیب آنها به درب منازل بیماران خاص مراجعه شود، از طرفی باید چهره شهر به شکلی باشد که مردم با خروج از خانه به تزریق واکسن تشویق شوند.

ممکن است با پیک شدید آنفلوآنزا مواجه شویم

وی ادامه داد: امسال از آنفلوآنزا نیز نگران هستیم، ایمنی مردم نسبت به این بیماری کاهش یافته و ممکن است در کنار کرونا با پیک شدید آنفلوآنزا مواجه شویم چراکه واکسن مشخصی در اختیار نیست.

جمالیان در پایان بیان کرد: سال گذشته این بیماری به خوبی مدیریت شد، اما با توجه به کاهش ایمنی مردم باید شدت مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها را افزایش داد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.