نبرد ابرقدرت‌های سنتی فوتبال آسیا برنده نداشت تا صدر همچنان زیر پای یوزهای ایرانی باقی بماند. نتیجه یک بر یک ایران – کره جنوبی کفه ترازوی صعود را به سمت ما سنگین نگه داشت.

یوزها در قلّه

از زمان قرعه کشی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، هواداران فوتبال در انتظار جدال دو تیم بودند تا سرانجام روز موعود فرا رسید و ایران و کره جنوبی در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی با یکدیگر روبه‌رو شدند. اسکوچیچ برای این بازی از قلی‌زاده و محرمی در جناح راست استفاده کرده بود و مرکز میدان را به نوراللهی و عزت‌اللهی داده بود. خط حمله هم دربست در اختیار زوج  آزمون – طارمی بود.در نیمه اول این کره‌ای‌ها بودند که سوار بازی شدند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند. گویی تیم ایران این قرار را داشت که توپ را بدهد و منتظر موقعیت‌ها در کمین اشتباهات حریف بنشیند.

کره‌ای‌ها به رهبری «سون» توپ را اطراف دروازه بیرانوند می‌چرخاندند اما گزندی به دروازه او نمی زدند. چشم‌بادامی‌ها بیشتر کرنر زدند، اما کمتر خطر ایجاد کردند. در مقابل این تیم ملی ما بود که با وجود عقب نشینی خطرهای جدی را روی دروازه میهمان ایجاد کرد.

به خصوص در حد فاصل دقایق ۴۰ تا ۴۳ که آزمون و طارمی روی دو حرکت حسابی لرزه بر اندام دروازه‌بان ببرهای آسیا انداختند.

نیمه مربیان اما برای میزبان با شوربختی شروع شد و سون ستاره‌ای که از تاتنهام آمده با یک ضربه نرم فنی روی غافلگیری خط دفاعی تیم ملی توانست زهرش را بریزد و گل اول بازی را به ثمر برساند.

به طور طبیعی تیم ملی حالا باید جلو می‌کشید و تغییر رویه می‌داد.پس قلی زاده بیرون رفت و نورافکن وارد زمین شد.

اتفاقاً این تعویض جواب داد و تیم ملی با آهنگ سریع‌تری به دروازه کره حمله کرد. نفوذهای طارمی و نوراللهی چند باری دفاع میهمان را به هم ریخت و حتی شوت سرکش عزت‌اللهی به تیر دروازه خورد تا جهانبخش روی سانتر خوب سردار با ضربه سر دروازه کره را دقیقه ۷۵ باز کرد.

پس از گل هم تیم ملی که موتورش تازه روشن شده بود باز هم خطرهایی ایجاد کرد و با وجود لرزاندن تیرک توسط طارمی اما ره به جایی نبرد. شاید اگر اسکوچیچ در تعویض‌ها خساست به خرج نمی‌داد به گل هم می‌رسیدیم. قدوس، ترابی و قایدی پتانسیل لازم برای تغییر نتیجه را داشتند.

با این حال با سوپرسیو بیرانوند در ثانیه‌های پایانی تیم ملی توانست صدرنشینی اش را قوام ببخشد.حالا تیم ملی ۱۰ امتیازی است و کره جنوبی ۸ امتیازی.

گفتنی است امید نورافکن با دریافت کارت زرد مقابل کره‌جنوبی، در مجموع بازی‌های تیم ملی دو کارته و از بازی آینده ایران مقابل لبنان محروم شد. در دیگر بازی‌های این گروه نیز  لبنان ۳ بر ۲ از سد سوریه گذشت و دیدار  امارات و عراق  هم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

جهانبخش: به مسیر خودمان ادامه می‌دهیم

علیرضا جهانبخش پس از بازی گفت: بازی سخت و سطح بالایی را دیدیم. برای اولین بار تیم ملی ایران عقب افتاده بود و این شرایط را تا به حال تجربه نکرده بودیم اما این اتفاق هم برای ما خیلی خوب بود و توانستیم در این شرایط خوب بازی کنیم و جبران کنیم.او ادامه داد: هنوز صدر جدول را در اختیار داریم و باید تلاش کنیم و به مسیر خودمان ادامه دهیم تا به عنوان تیم اول کارمان را به خوبی انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.