طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته ۳۴۰ هزار و ۳۶ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین ۴ هزار و ۶۲۷ نفر جان خود را از دست دادند.

مرگ ۴۶۲۷ نفر در شبانه‌روز گذشته

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۴۱ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۲۶۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۳۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۱۹ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۳۳۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۳ هزار و ۱۳۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۵ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۱۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۴۶ هزار و ۵۰۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۲ هزار و ۳۳۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۹۴ هزار و ۳۷۳ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۵۲ هزار و ۴۸۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۷ هزار و ۴۴۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۱۰ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۶۰۳ هزار و ۵۲۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۸ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۸۶۸، ۸ میلیون و ۲۷ هزار و ۱۲، ۷ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۵۱۷، ۷ میلیون و ۹۰ هزار و ۱۰۹ و ۵ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۶۵۹ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۴۶۳ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۷۸۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۵ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۱۰، ۳۳ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۸۰۱ و ۲۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۴۰۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.