وزیر نیرو گفت: همدان جزء هشت شهر بزرگی است که تنش شدید آبی دارد.

همدان تنش شدید آبی دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر محرابیان ۲۷ مهرماه در حاشیه بازدید از سد اکباتان همدان، اظهار کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم، سال خشکی در نیم قرن اخیر بود. بارش‌های امسال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد و نسبت به ۵۰ ساله گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.

محرابیان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای کشور وجود دارد در حالیکه سال گذشته ۲۵ میلیارد متر مکعب وجود داشت.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشد مصرف آب داشتیم، ادامه داد: در سال ۸۰ مجموع مصرف شرب و صنعت، ۷۸ میلیارد بوده که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد بوده است. مجموع منابع و مصارف نشان می‌دهد که شرایط سختی پشت سر گذاشتیم.

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به شرایط آبی کشور نباید کشت پر آب داشته باشیم و در مصارف خانگی باید توجه کنیم که با توجه به حجم آب، برنامه ریزی انحام دهیم تا از شرایط سخت عبور کنیم.

محرابیان با بیان اینکه همدان جزء هشت شهر بزرگی است که تنش شدید آبی دارد، ادامه داد: در این سفر طرح‌ها را بررسی می‌کنیم تا در اسرع وقت قابل اجرا باشد.

وی ادامه داد: آب سد، حجم کمی است و باید با استفاده از طرح کمکی حفر چاه و انتقال آب سد تالوار به شهر همدان، آب‌رسانی کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.