وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۰۰ بیمارستان ناتمام در کشور با پیشرفت فیزیکی مختلف وجود دارد، اما با توجه به اهمیت و اولویت تمام تلاش ما این است که خانه‌های بهداشت را تکمیل و مجهز کنیم.

۲۰۰ بیمارستان ناتمام در کشور وجود دارد/ تزریق ۷۶میلیون دُز واکسن کرونا در ایران

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین‌اللهی صبح امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین(ع) در تربت حیدریه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شیوع کرونا نقاط ضعف و قوت کشور را مشخص کرد، گفت: آنچه مسلم است، تلاش بی‌وقفه  کادر سلامت در این فاجعه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته بسیاری از بیماران کرونایی از خدمات سلامت محروم ماندند، گفت: اما کادر سلامت ما حداکثر تلاش خود را به کار گرفتند و همچنین از ظرفیت‌های خارج از کادر سلامت نیز برای خدمت به مردم استفاده شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که بیماران بسیاری از کشورهای دیگر در کشور ما درمان می‌شوند.

عین‌اللهی اظهار کرد: با شیوع کرونا و ۱۲۳ هزار فوتی ناشی از آن شاهد یک فاجعه انسانی در کشور بودیم؛ این در حالی است که در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شدند اما کرونا در طول یک سال و نیم ۱۲۳ هزار خانواده را داغدار کرد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ بیمارستان ناتمام در کشور با پیشرفت فیزیکی مختلف وجود دارد، اما با توجه به اهمیت و اولویت تمام تلاش ما این است که خانه‌های بهداشت را تکمیل و مجهز کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از همراهی و همکاری مردم در دریافت واکسن کرونا افزود : ۶۷ میلیون نفر در کشور بالای ۱۲ سال هستند که شرایط دریافت واکسن را دارند، در حال حاضر ۵۰ میلیون نفر تاکنون واکسن را در دریافت کردند که با تزریق ۴ میلیون نفر دیگر، میزان واکسیناسیون جمعیت واجد شرایط به ۸۰ درصد می‌رسد و چنین توفیقی تنها با حمایت مردم ممکن است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان در کشورها وجود خواهد داشت، افزود: ما باید عادت کنیم که با این ویروس زندگی کنیم؛ واکسیناسیون راه پیشگیری از بیماری است اما کرونا را به طور کامل از بین نمی‌برد و تنها دفاع بدن را تقویت می‌کند.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه با تاکنون ۲۶ میلیون نفر در کشور دُز دوم را دریافت کردند، ادامه داد: کرونا به این سادگی از بین نمی‌رود و باید با آن زندگی کنیم، بنابر این رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

وی با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از فوت شدگان ناشی از کرونا به دلیل شرکت کردن در تجمعات و بدون ماسک بوده است که منجر به بروز فاجعه در این حوزه شده است، بیان کرد: واکسن به میزان لازم در کشور وجود دارد، در حال حاضر ۱۲۰ میلیون دُز واکسن وارد شده است که از این تعداد۷۶ میلیون تزریق شده است و میزان واردات در هفته آینده به ۱۶۰ میلیون دُز خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تولید داخلی پیشرفت خوبی داشته است، گفت: در حال حاضر ۵ مرکز تولید واکسن در کشور داریم که آینده کشور را تضمین می‌کند.

منبع: فارس

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.