مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت واکسن کرونا در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است.

دریافت واکسن کرونا در دوران بارداری و شیردهی بی‌خطر است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر نفیسه ثقفی، در میزگرد «بانوان و مادران محور سلامتی» که از سوی روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد و به مناسبت «هفته ملی سلامت زنان» برگزار شده بود؛ همچنین افزود: مردم به خصوص مادران باردار باید بدانند که هیچ واکسنی ایمنی صدرصد ایجاد نمی‌کند و واکسنها کمک می کنند که در صورت ابتلا ریسک ابتلا به نوع شدید و فوت کاهش یابد. از اینرو واکسیناسیون عمومی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک برای همه به ویژه مادران باردار ضروری است.
رئیس انجمن زنان و زایمان ایران شاخه خراسان رضوی با اشاره به اینکه سلامت زنان و مادران، ضامن سلامت جامعه است؛ گفت: غربالگری‌ها گاهی فوق العاده سرنوشت‌ساز هستند. غربالگری سرطان پستان، غربالگری سرطان دهانه رحم و ... همگی می‌توانند از تحمیل هزینه‌های سنگین درمانی به نظام سلامت و خانواده‌ها جلوگیری کرده و به افزایش سلامت و پویایی جامعه کمک کنند.
دکتر ثقفی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله‌ی پیشگیری گفت: علاج واقعه قبل از وقوع باید انجام گیرد. مهم ترین ویزیت یک خانم در طول دوران بارداری‌اش ویزیت و مشاوره قبل از بارداری است. این مشاوره و ویزیت و در پی آن انجام دستورات پزشک متخصص ضامن گذراندن یک بارداری سالم و موفق خواهد بود و این بارداری موفق و سالم پایه و اساس شکل گیری یک جامعه پویا و سالم خواهد بود.
وی به خطر شکل‌گیری پیک ششم اشاره کرد و افزود: وظیفه همه ما تشویق به انجام واکسیناسیون گسترده و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است.
وی زنان را اثربخش و اثرگذار در کنترل پاندمی کرونا دانست و گفت: زنان ما نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند و به لحاظ عاطفی و روانی نیز کلام و روش و رویه‌ای که اتخاذ می‌کنند در نیمِ دیگر جامعه به شدت اثرگذار است. از اینرو انتقال مفاهیم سلامت محور به زنان اثربخشی بیشتری خواهد داشت. در خصوص پاندمی کرونا نیز این موضوع صدق می‌کنند مادران ما خیلی راحت تر می توانند فرزندان خود را به انجام واکسیناسیون تشویق کنند. لذا این انتظار می‌رود که برنامه‌ریزان حوزه سلامت ما به افزایش سواد سلامت زنان بیشتر توجه کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.