رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت سامانه جدید بارشی، نخستین برف پاییزی نواحی شمالی استان را سفید پوش کرد.

نخستین برف پاییزی نواحی شمالی آذربایجان‌شرقی را سفید پوش کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد امیدفر، افزود: هم اکنون بارش برف در منطقه ارسباران و شهرستان های کلیبر، ورزقان، هوراند و اهر در حال جریان بوده و در شهرستان های تبریز، هریس و بستان آباد بارش به صورت باران است.

وی با بیان اینکه این سامانه امروز و فردا در سطح استان به ویژه نواحی شمال و شمال شرقی استان فعال خواهد بود، اظهار داشت: با فعالیت این سامانه بارشی، دمای استان هشت تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بارش برف در نواحی شمال و شمال شرقی استان و بروز پدیده مه به ویژه در شهرستان ورزقان احتمال لغزندگی خودروها در جاده ها وجود دارد بنابراین رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

امیدفر، ادامه داد: از روز پنجشنبه به تدریج با عبور این سامانه از استان، جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود.

بارش برف و افت دما در روزهای آغازین پاییز، مردم برخی شهرهای استان را به پوشیدن لباس های گرم و استفاده از وسائل گرمایشی مجبور کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.