معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تکمیل پنج تصفیه خانه فاضلاب استان تا سال آینده، در صورت تخصیص اعتبار لازم خبر داد.

۳۰۰ میلیارد اعتبار بدهند، ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب در کرمانشاه تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ایرج شهبازی شهبازی با اشاره به افزایش بودجه بخش فاضلاب استان در سال ۱۴۰۰، گفت: سال ۱۴۰۰ در بخش فاضلاب استان کرمانشاه  اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که در صورت تخصیص این اعتبار رونق قابل توجهی در پروزه‌های فاضلاب شاهد خواهیم بود.

وی تسریع در اجرای مدول‌های دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه را از جمله این پروژه‌ها دانست و عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه با افق جمعیتی یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر در سه مدول به روش لجن فعال طراحی شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک مدول از سه مدول تصفیه خانه فاضلاب با تحت پوشش قرار دادن ۳۲۴ هزار نفر اجرا شده و در صورت تامین اعتبار می‌توان در روند اجرای مدول‌های بعدی این پروژه تسریع ایجاد کرد.
 
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از در دست احداث بودن هفت تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر در استان هم یاد کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبار پنج تصفیه‌خانه تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهبازی گفت: تمام سعی خود را خواهیم کرد که در صورت تخصیص اعتبار لازم ساخت پنج تصفیه خانه استان شامل روانسر، جوانرود، تازه آباد، سرمست و کرندغرب در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب  روانسر ۵۴ درصد، جوانرود ۵۹ درصد، تازه آباد ۷۵ درصد، سرمست ۲۰ درصد و کرند غرب ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته این مسئول، دو پروژه  تصفیه‌خانه شهرهای سنقر و صحنه با پیشرفت فیزیکی ۱۳ و ۳۶ درصدی که در قالب پویش هر هفته الف-ب در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد نیز در صورت تامین اعتبار لازم در سال ۱۴۰۲ وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه های فاضلاب را از طرح های زیربنایی و زیر ساختی مهم هر استان دانست و گفت: صنعت آب و فاضلاب از جمله صنایع مهم محسوب می شود که تکمیل پروژه های آن نیازمند توجه ویژه و تخصیص به موقع اعتبارات مالی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.