رئیس جمهور لبنان رسما از روسیه درخواست کرد تا تصاویر ماهواره‌ای متعلق به روز انفجار بندر بیروت را در اختیار این کشور قرار دهد.

درخواست لبنان از روسیه برای ارائه تصاویر ماهواره‌ای انفجار بندر بیروت

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره نوشت:

میشل عون، رئیس جمهور لبنان در دیدار با سفیر روسیه در بیروت رسما از روسیه درخواست کرد تا تصاویر ماهواره‌ای متعلق به روز انفجار بندر بیروت را در اختیار این کشور قرار دهد.

وی به دست آوردن این تصاویر را کمکی برای کسب اطلاعات بیشتر در راستای تحقیقات قضایی عنوان کرد. رئیس جمهور لبنان رسماً از سفیر روسیه خواست تا کشورش را از تمایل لبنان برای به دست آوردن تصاویر ماهواره‌ای از روز انفجار بندر مطلع کند.

وی در کاخ بعبدا به همراه الکساندر روداکف، سفیر روسیه در بیروت، روابط لبنان و روسیه و راه‌های توسعه آن را در همه زمینه‌ها بررسی کرد و با اشاره به موضعی که چند روز پیش از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص آمادگی کشورش برای ارائه تصاویر ماهواره‌ای از روز انفجار در بندر بیروت به لبنان اعلام شد، رسماً از سفیر روداکف درخواست کر. به مقامات روسی از تمایل لبنان برای به دست آوردن این تصاویر اطلاع دهد، شاید اطلاعات بیشتری ارائه دهد که ممکن است به نفع تحقیقات قضایی باشد.

سفیر روسیه قول داد که درخواست ریاست جمهوری لبنان را به ریاست روسیه برساند تا بر اساس این موضوع اقدام شود.

در این دیدار همکاری‌های موجود بین لبنان و روسیه در زمینه انرژی نیز بررسی شد و میشل عون از تمایل شرکت‌های روسی برای همکاری با دولت لبنان به ویژه در مورد پالایشگاه‌های نفت طرابلس و زهرانی استقبال کرد، مشروط بر اینکه مطالعه کامل و جامعی در این زمینه تهیه شود. این تحقیق همچنین به توافق مربوط به تاسیسات نفتی در طرابلس می‌پردازد.

سفیر روسیه در بیروت نیز در این دیدار تاکید کرد که کشورش علاقمند است به لبنان در این شرایط سختی که در حال گذار از آن است و به روند بهبود اقتصادی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.