مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره ایجاد سایتی برای تولید کمپوست توسط بانوان روستایی در این شهرستان، از تولید ۴ تُن کمپوست در این سایت خبر داد.

تولید ۴ تُن کمپوست توسط زنان روستایی در مرودشت

به گزارش قدس آنلاین، کاووس همتی امروز در حاشیه بازدید از سایت تولید کمپوست در روستای محمدآباد، به خبرنگاران گفت: این سایت توسط بانوان عضو صندوق‌های خرد زنان در روستای محمدآباد از توابع مرودشت ایجاد شده و نخستین سایت تولید کمپوست ایجاد شده توسط بانوان در فارس است.

او با بیان اینکه این سایت از دو ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: با آموزش‌های ارائه شده توسط اداره آموزش و ترویج  و نظارت‌های مستمر در حال حاضر کمپوست آماده توزیع و ارائه به بازار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به اینکه در این طرح برای بیش از ۱۵۰ نفر آموزش‌های حضوری و مجازی ارایه شده است، اظهار کرد: در این طرح از ترکیب کود حیوانی، ضایعات شیرین بیان و پسماندهای خانگی در منازل استفاده شده است که علاوه بر کاهش مصرف کودهای شیمیایی اشتغال زایی بانوان را در پی داشته است.

همتی با تاکید بر اینکه تولید کمپوست توسط بانوان در راستای اجرای طرح ملی تولید کمپوست انجام شده است، عنوان کرد: مقداری از کمپوست تولیدی به منظور استفاده در باغچه های محصول سالم طرح بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی و طرح  زنجیره توسعه گیاهان دارویی توزیع می‌شود و مابقی به فروش می‌رسد.

او با اشاره به توانمندی زنان روستایی شهرستان مرودشت در زمینه‌های مختلف، یادآورشد: بانوان روستایی در این شهرستان علاوه بر تولید کمپوست با طرح‌ها و ایده‌هایی خلاقانه در حوزه‌های، تولید رب گوجه فرنگی، رب انار، انواع ترشیجات و شوریجات، تولید و یسته بندی انواع دم نوش‌های گیاهی، سبزی های خشک وغیره در ایجاد کسب و کارهای خانگی فعال هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.