نتیجه گسترش سازمانها و تشکل های زیاد قرآنی باعث شده تا قاریان کشورمان بعد از کشور مصر حرف اول را بزنند.

محفل انس با قرآن در امامزاده سلطان امیر احمد | انتقاد تند قاری بین المللی از قوانین دست و پا گیر مسابقات قرآنی

به گزارش قدس آنلاین، محفل انس با قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان بین المللی، در آستان مقدس  امامزاده سلطان امیراحمد کاشان برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط  قاریان خردسال کاشانی، حمید شاکرنژاد و  مصطفی اصفهانیان پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

حمید شاکرنژاد، قاری بین المللی قرآن، در این مراسم، توسعه فعالیت های قرآنی را به برکت انقلاب اسلامی و مدیون علاقه مندی مردم به ساحت مقدس این کتاب آسمانی دانست و گفت: نتیجه گسترش سازمانها و تشکل های زیاد قرآنی باعث شده تا قاریان کشورمان بعد از کشور مصر حرف اول را بزنند.

قاری بین‌المللی قرآن، با انتقاد از آیین نامه های دست و پاگیر برگزاری مسابقات قرآنی، افزود: قاریان شرکت کننده در مسابقات قرآنی عملا دچار چالش می باشند، چیزی را می خوانند که آیین نامه مشخص کرده است، چون نمره می خواهند.

وی با بیان اینکه مقوله صوت قرآن در کشورمان مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد : به دلیل رویکرد مصری گری در صوت  قرآن باعث شده تا ضربه به صداهای قاریان کشورمان وارد شود.

شاکرنژاد عنوان کرد: وادار کردن نوجوانان به سبک های قاریان مصری ضربه جدی به صدای آنها می باشد، چرا که اکثر سبک این گونه تلاوت ها مربوط به سنین ۴۵ سال به بعد قاریان مصری است.

وی با بیان اینکه قاریانی که از رو قرآن تلاوت می کنند ۶۰ درصد ذهنشان درگیر کلمات است، یادآورشد: قاریان مصری در سنین زیر ۱۴ سال روی حفظ قرآن بچه ها کار می کنند.

قاری بین‌المللی قرآن افزود: تمام حرکات مصری ها در ابعاد تربیتی، اخلاقی، حرف زدن، راه رفتن و نوع نشستن پشت جایگاه تعریف شده است و خیلی تسلیم هیجانات و احساسات نمی شوند.

وی، با بیان اینکه هنوز تلاوت قرآن در کشورمان به صورت سنتی است، افزود: عدم برنامه ریزی در تلاوت قرآن صدا های جوانان را در معرض آسیب قرار می دهد.

شاکرنژاد افزود: در مصر صوت  ارجع  بر لحن است  و در ایران لحن ارجع بر صوت است. تقلید صدا نباید از سنین بلوغ تجاوز پیدا کند، بلکه جوانان بعد از بلوغ باید صداهایشان در قرآئت قرآن تثبیت شده باشد.

وی، در پایان با قدردانی از نحوه قرائت قرآن قاریان نوجوان کاشانی، عنوان کرد: به دلیل توانمندی بالایی که قاریان جوان کاشانی در صوت و حفظ  قرآن دارند قطعا موجب درخشش آنها در محافل بین المللی می شود.

 در این مراسم از حافظان و قاریان برتر قرآنی منطقه کاشان تجلیل به عمل آمد.  

شایان ذکر است، شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل با بیش از هزار حافظ کل، ۳۰۰ قاری ممتاز بین المللی و بیش از ۳۰۰ مجمع قرآنی، رتبه اول کشور را کسب کرده اند.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.