مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا فقط به مدارسی که شرایط ابلاغی را دارا باشند، مجوز برگزاری کلاس حضوری داده می‌شود.

مجوز بازگشایی مدارس منوط به اجرای کلیه شرایط ابلاغی است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در حاشیه بازدید از یکی از مدارس مشهد در خصوص دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری برای دوره دوم متوسطه از نیمه آبان و از اول آذر ماه برای مدارس دوره اول متوسطه و ابتدایی نیز برای آموزش و پرورش صادر شده است.

وی افزود: در خراسان رضوی نیز همگام با سایر استان‌ها برگزاری کلاس‌های حضوری در دوره دوم متوسطه از شنبه، ۱۵ آبان ماه، آغاز شده و برخی از کلاس‌ها که جمعیت دانش‌آموزی محدود و امکان حضور همه دانش‌آموزان به صورت همزمان در کلاس فراهم است. همه دانش‌آموزان در یک گروه به مدرسه می‌آیند و شرایط طبیعی است. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: در برخی از مدارس که جمعیت دانش آموزان زیادی دارد، کلاس‌ها به صورت الف و ب گروه‌بندی می‌شود و در روزهای زوج و فرد یا شیفت صبح و عصر تقسیم شده و در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

خدابنده تصریح کرد: به فراخور امکانات و تعداد دانش‌آموزان در نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری شورای مدرسه تصمیم می‌گیرد که چه وضعیتی را برای دانش‌آموزان اجرا کند. در این خصوص کمیته سلامت مدرسه متشکل از شورای مدرسه و نماینده بهداشت در هر مدرسه تشکیل و  فرمی  تحت عنوان  فرم ۰۶ به صورت خوداظهاری و خودابزاری باید تکمیل شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: پس از تکمیل فرم درخواست تشکیل کلاس در سامانه توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود؛ سپس اداره منطقه، ناحیه و یا شهرستان بازدیدی از آن مدارس خواهند داشت و شرایط بررسی می‌شود. البته شرایط مزبور دشوار نیست و مواردی از جمله استفاده از ماسک، وجود دستگاه تهویه، رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از سطل‌های زباله درب دار، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و... جزو این شرایط است که در صورت تائید مجوز برگزاری کلاس حضوری بهکرای آن مدرسه ارسال می‌شود.

وی با اشاره به دشواری‌های برگزاری کلاس‌ها به روش تلفیقی اظهار کرد: شرایط برای همکاران ما سخت است که هم در کلاس‌های حضوری داشته باشند و هم کلاس را به صورت مجازی برگزار کنند زیرا زحمات آنان ۲ برابر می‌شود. روش تلفیقی سختی‌های خود را دارد که امید است با روند نزولی در هفته‌های آینده شاهد حضور همه دانش‌آموزان در مدارس و برگزاری کلاس به شیوه حضوری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.