مسئولان نظارتی خراسان رضوی در باره حواشی گران فروشی های احتمالی تاکسی های اینترنتی پاسخ دادند.

پاسخ مسئولان نظارتی خراسان رضوی در باره حواشی گران فروشی تاکسی های اینترنتی

به گزارش قدس آنلاین، اگرچه تاکسی های اینترنتی در ابتدای فعالیت خود به دلیل ارائه سفرهای ارزان قیمت  باعث جذب مردم و به نوعی عادت کردن افراد به استفاده از آنها شده اند، اما این تاکسی ها با سبک و سیاق های مختلف قیمت های خود را  دربازه های زمانی متفاوت افزایش می دهند به طوری که مثلا برخی از آنها در زمان  های پیک ترافیک  یا تغییرات جوی به یکباره  هزینه خدمات خود را چند برابر زمان معمولی افزایش می دهند.

از طرفی در شرایط کرونا و  به دلیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برخی افراد  ترجیح می‌دهند به جای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی که ریسک ابتلا به کرونا در آن‌ها بالا است، از وسایلی نظیر تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند که افزایش هزینه سفر توسط این تاکسی ها عملا امکان استفاده از آن‌ها برای برخی اقشار را غیرممکن کرده است.  

 اخرین گلایه شهروندان از تاکسی های اینترنتی نیز به هفته گذشته و زمان اختلال در سامانه های سوخت مربوط است که هزینه سفر با این وسایل به یکباره دچار جهش بزرگی شد و تعجب مخاطبان انها رابه همراه داشت. از این  رو نیاز است که دستگاه های متولی ، نظارت دقیق تری  بر  فعالیت این مجموعه ها داشته باشند تا حقوق کمتری از مسافران در این زمینه تضییع شود.

*دستگاه های نظارتی گزارش کنند

از این رو درباره گران فروشی های احتمالی تاکسی های اینترنتی در سطح شهر مشهد ابتدا به سراغ مدنی ، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی رفتیم که وی در ابتدا گفت: تاکنون پرونده ای در این باره تشکیل نشده است زیرا گزارشی برای ما ارسال نشده است.  

وی  با بیان اینکه وظیفه ما نظارت نیست و  اداره صمت خراسان رضوی و اتاق اصناف مشهد باید  در این زمینه  برای ما گزارش تخلف ارسال کنند،  تصریح کرد:  باید گزارش های مردمی  از طریق سامانه ۱۲۴و یا تلفن های  دستگاه نظارتی به  سازمان صمت و اتاق اصناف اطلاع داده شود و آنها نیز موظف هستند در کمترین بازه زمانی پرونده های تخلف را به تعزیرات حکومتی ارسال کنند تا مورد رسیدگی قرار بگیرند.

*سامانه ۱۲۴ اماده پذیرش گزارشات مردمی

بخشعلی بیاتی ، کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در پاسخ به سوال ما در این باره بیان داشت:  در شش ماهه ابتدایی سال جاری  به صورت کتبی،تلفنی و یاحضوری دراین زمینه گزارشی نداشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین در سامانه   نیز ۱۲۴گزارشی در این باره ثبت نشده است اما اگر مردم با تخلفی در این زمینه مواجه شدند از طریق این سامانه می توانند گزارش خود را اطلاع رسانی نمایند.

بیاتی افزود: از طرفی نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی از جمله تاکسی های اینترنتی با توجه به تعرفه هایی که مورد تایید قرار گرفته است بر عهده اتاق اصناف  می باشد و اگرچه در چند روزی که جایگاه های سوخت با اختلالاتی مواجه شدند گزارشی درباره تخلف و یا گران فروشی این مشاغل ارائه نشده است اما اگر مسافران  با مواردی در این زمینه مواجه شده اند می توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش های خود را ارسال کنند تا مورد رسیدگی دقیق قرار بگیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.