پیش‌بینی تازه موسسه تحقیقات آب خبر از وقوع بارش‌هایی در هفته منتهی به ۵ آذرماه دارد که ممکن است این بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کرخه، کارون، زهره و جراحی منجر به وقوع سیل شود.

احتمال وقوع سیل در حوضه‌های آبریز جنوب غربی کشور

به گزارش قدس آنلاین، موسسه تحقیقات آب با انتشار وضعیت متوسط/ بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز کشور اعلام کرد: هفته منتهی به ۲۸ آبان ماه در حوضه آبریز دریای خزر متوسط بارش ۱۴.۸ میلی‌متر و بیشینه آن ۱۱۴ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است؛ برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط ۱.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۰.۷ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده و همچنین حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۵.۸ و بیشینه ۲۸.۶ میلی‌متر بارندگی خواهد بود.

در حوضه آبریز قره‌قوم متوسط بارش ۱۰.۲ و بیشینه ۲۲.۴ میلی‌متر خواهد بود و در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۲ و بیشینه ۱۹ میلی‌متر پیش‌بینی شده است. همچنین برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان متوسط بارشی ۳.۷ و با بیشینه ۳۹.۸ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است.

متوسط و بیشینه بارش‌ها در هفته دوم منتهی به ۵ آذرماه در حوضه آبریز دریای خزر به ترتیب ۲۳.۲ میلی‌متر و ۸۱.۱ میلی‌متر پیش‌بینی شده است. برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۲۳.۶ و بیشینه ۸۴.۱ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده و حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۵.۷ و بیشینه ۷۰.۱ میلی‌متر بارندگی خواهد بود.

طبق پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب، در هفته منتهی به ۵ آذرماه در پی وقوع بارش‌هایی در جنوب غرب کشور، احتمال وقوع سیل در حوضه‌های آبریز کرخه، کارون، زهره و جراحی وجود دارد.

همچنین، در حوضه آبریز قره‌قوم متوسط بارش ۷.۵ و بیشینه ۳۲.۹ میلی‌متر بارندگی خواهد بود، همچنین در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی هشت‌دهم و بیشینه ۱۰.۸ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است. برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان نیز متوسط بارشی ۱۶.۸و  بیشینه ۲۰۵.۴ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.