یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» صبح روز گذشته در تالار شهر مشهد برگزار شد.

هنر و رسانه در خدمت ترویج فرهنگ شهادت

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن»

به گزارش خبرنگار ما در این مراسم که همزمان با مراسم رونمایی کتاب «تنها گریه کن» در تالار وحدت در تهران برگزار شد، تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی که به روایت خاطرات شهید محمد معماران و مادرش پرداخته، انتشار یافت. رهبر معظم انقلاب درباره این کتاب مرقوم کردند: «بسم الله الرحمن الرحیم، با شوق و عطش این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شست‌وشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است. روایت عالی، راوی عالی، نگارش عالی، سلیقه تدوین و گردآوری عالی و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش درنهایت علو و رفعت... هیچ سرمایه معنوی برای کشور و ملت و انقلاب برتر از این‌ها نیست. سرمایه با ارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که ماجرای عاشقانه مادرانه به آن نیاز داشت».
سپس از بانو اشرف‌السادات منتظری، مادر شهید محمد معماران که به روایت خاطره شفا یافتن و وداع با فرزندش پرداخت، قدردانی شد.

رونمایی از «پایکوب» و مستندهای «راوی» 

همچنین در ادامه این مراسم در مشهد که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد، از دو کتاب «پایکوب» (خاطرات شهید مدافع حرم شیخ محمد رضایی) و هشت  قسمت از سلسله مستندهای «راوی» رونمایی و قدردانی شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان در این مراسم گفت: برای آنکه خانواده و محله و جامعه سالمی داشته باشیم و آینده کشورمان را تضمین کنیم، نیاز به یک الگوی سالم داریم.
محمد حسین‌زاده افزود: اگر قرار بود شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس منتظر کشورهای دیگر، رؤسای جمهور دیگر و سازمان‌های بین‌المللی بمانند، معلوم نبود امروز چقدر از کشور ما باقی مانده بود.
وی با اشاره به این نکته که اگر مدافعان حرم نیز منتظر سازمان‌های بین‌المللی می‌بودند، امروز نه کشورهای محور مقاومت بلکه تا شهرهای کرمانشاه، تهران، مشهد و... زیر چکمه‌های تکفیری‌ها بود، بیان کرد: شهدا ثابت کردند برای عمل به تکلیف منتظر نمی‌مانند، رفتار آن‌ها ثابت کرد می‌توانند برای آینده کشور ما یک الگوی امیدبخش، نتیجه‌بخش و جریان‌ساز باشند.
حسین‌زاده خاطرنشان کرد: شهدا ستاره‌هایی هستند که باید توسط ابزار هنر و رسانه به مردم بهتر معرفی شوند.

ترویج تفکر بسیجی 

در ادامه یکی از راویان دوران هشت سال دفاع مقدس نیز گفت: در سال ۵۸ حضرت امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج را دادند و تشکیل آن برکات بسیاری برای کشور به ارمغان آورده است.

علی پیراسته اظهار کرد: از اول انقلاب تاکنون هر تفکری به جز تفکر بسیجی باطل بوده و سرداران سلیمانی و شوشتری به واسطه بسیجی بودن به چنین جایگاهی دست یافتند.

در ادامه این مراسم در رونمایی کتاب «پایکوب» زندگی‌نامه شهید مدافع حرم شیخ محمد رضایی، نوشته یاسر محمدی‌نژاد از نشر ستاره‌ها که با حضور مادر و برادر آن شهید والامقام و جمعی از مسئولان برگزار شد، برادر این شهید ضمن تشکر از برگزاری این مراسم گفت: رهبرمعظم انقلاب فرمودند لازم است مردم را کتابخوان کنیم برای همین واجب است استعداد نویسندگی را در بین مردم پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم دیروز و امروز به تکلیفشان عمل کرده‌اند و جاودانگی را برای اسلام، نظام و مردم ایران به ارمغان آورده‌اند. تکلیف امروز ما این است که بنویسیم بر یاران امامین انقلاب چه گذشت. پیشرفت و امنیت امروزمان را مدیون چه کسانی هستیم و بهترین راه معرفی و قدردانی صاحبان این نظام که شهدا، جانبازان و خانواده‌های آن‌ها هستند، نوشتن یک کتاب برای هر شهید و جانباز و رزمنده است. درادامه از خانواده جانباز شهید مهدی سورچی، آزاده سرافرازعلی پهلوان مقدم، شهید مدافع حرم محمد جاودانی، شهید نوجوان دوران دفاع مقدس شهیدسید محمدحسینی و شهید مدافع حرم جواد جهانی که  مستندهایی برای روایت زندگی آن‌ها تولید شده بود، تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.