معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه «اخباری که در خصوص محدودیت کامیون‌های ایرانی در مرز منتشر می‌شود فقط در فضای مجازی است»، گفت: اعمال این محدودیت‌ها به صورت واقعی نیست و ما فقط از رانندگان این اخبار را می‌شنویم.

توقف ۲۵ روزه‌ کامیون‌ها در مرز دوغارون رسمیت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اشرفی در رابطه با خبرهای مبنی بر محدودیت‌های ۲۵ روزه کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون اظهار کرد: چندی  قبل نامه یکی از مقامات افغانستانی در فضای مجازی منتشر شد که طی این نامه محدودیت‌هایی برای رفت‌وآمد کامیون‌های ایرانی به افغانستان اعلام شده بود اما این نامه رسمیت نداشت.

وی افزود: طی دیداری که با معاون والی هرات صورت گرفت در کنار توافقات انجام شده در رابطه با موضوع محدودیت‌های ۲۵ روزه کامیون‌های ایرانی نیز در مرز انتقادها و گله‌مندی‌های جدی را مطرح کردیم. معاون والی هرات در این رابطه نیز توضیحاتی دادند. ما این موضوع را بیان کردیم که این مساله باید با اطلاع و در قالب یک مذاکره باشد، نه اینکه یک طرفه این تصمیم گرفته و اجرا شود. در خصوص نامه منتشر شده از سوی والی هرات نیز تذکراتی را بیان کردیم و سوالاتی در این خصوص مطرح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد مشخص شد که دو نامه در این زمینه وجود دارد. یک نامه از سمت هرات که البته خود والی هرات این نامه را مردود شده اعلام کرده است و نامه‌ای از سمت گمرک اسلام قلعه صادر شده است که این محدودیت‌ها اعمال شود.

اشرفی در خصوص اقداماتی که برای حل این مشکل صورت گرفته است، بیان کرد: ما در این رابطه و برای برداشتن این محدودیت‎‌ها در حال رایزنی هستیم. استاندارخراسان رضوی نیز طی تماس‌هایی این موارد را بیان و پیگیری کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه «اخباری که در خصوص محدودیت کامیون‌های ایرانی در مرز منتشر می‌شود در فضای مجازی است»، اظهار کرد: اعمال این محدودیت‌ها به صورت واقعی نیست و ما فقط از رانندگان این اخبار را می‌شنویم. این مشکلات در مرز تا حدودی با تعامل حل می‌شود. ما منتظر هستیم که مذاکرات به پایان برسد و این مشکل با مذاکره حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اطلاعات دقیقی از به پارکینگ فرستاده شدن کامیون‌های ایرنی که مهلت ۲۵ روز را رعایت نکرده‌اند در دست نیست و این مورد تنها از سمت رانندگان بیان شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه این مشکل باید به صورت ریشه‌ای حل شود، خاطرنشان کرد:  توقف کامیون‌هایی در مرز دوغارون متوقف شده‌اند ممکن است علت دیگری داشته باشد و مربوط به رعایت نکردن مهلت ۲۵ روز نباشد. با این حال ما وجود این مشکل را رد نمی‌کنیم و در مورد حل شدن یا حل نشدن آن به صورت کامل نمی‌توان نظری داد؛ چراکه اطلاعات کاملی در دست نیست.

وی اضافه کرد: ما به صورت جدی برای حل این مشکل هم از سمت سرکنسولگری و هم از سمت سفارت در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به زودی این مشکل برای کامیون‌داران حل شود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.