معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بهره‌برداری از صنایع غیرفعال از اولویت‌های مهم است که برای فعال کردن این صنایع باید کمک کنیم.

بهره‌برداری از صنایع غیرفعال اولویت شهرک‌های صنعتی است

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان امروز  در  سفر به منطقه سیستان و بازدید از شهرک‌های صنعتی این منطقه اظهارداشت: سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان در طرح آمایش سرزمینی قرار گرفته و هدف از این سفر بررسی نقاط ضعف و قوت و مشکلات شهرک‌ها و واحدهای تولیدی است.

وی در بازدید از شهرک صنعتی بنجار افزود: باید استفاده از پساب فاضلاب برای شهرک صنعتی بنجار مورد توجه قرار می‌گیرد تا صنایع مستقر در آن در آینده دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: زمین‌هایی که در شهرک‌های صنعتی به افرادی که قصد بهره‌برداری ندارند واگذار شده باید به افراد دیگری واگذار شود زیرا مردم باید از وجود صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی منفعت داشته‌ باشند.

حبیب الله دهمرده نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بیان کرد: باید به شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان به صورت ویژه توجه شود تا در اینصورت مهاجرت جمعیت متوقف شده و سرمایه گذار نیز نسبت به سرمایه گذاری این منطقه رغبت پیدا کند.

عباسعلی ارجمندی معاون استاندار سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان ویژه زابل نیز در این بازدید به استفاده از ظرفیت پساب فاضلاب شهری با توجه به کمبود آب و خشکسالی ها و مرتفع شدن بخشی از مشکلات واحدها اشاره کرد و گفت: باید در خصوص امنیت، معافیت‌های مالیاتی و رفع مشکل کمبود آب و ارائه تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی اقداماتی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: عملیات اجرایی ناحیه صنعتی بنجار در سال ۹۸ آغاز شده و این ناحیه با مساحت چهار هکتار و فاز عملیاتی ۱۰ هکتار در محور زابل – بنجار، جنب شهرک صنعتی آقایی قرار دارد.

علیرضا راشکی اظهارداشت: عملیات اجرایی ناحیه صنعتی میانکنگی شهرستان هیرمند نیز در سال ۹۸ آغاز و با مساحت ۵۰ هکتار و فاز عملیاتی ۲۵ هکتار در جاده زابل - دوست محمد، جنب اراضی زندان و رودخانه نیاتک قرار دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ادیمی در سال ۹۸ آغاز و این ناحیه نیز با مساحت ۴۴ هکتار و فاز عملیاتی  ۲۰ هکتار در محور ادیمی - زابل مقابل گلزار شهدای ادیمی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ناحیه صنعتی زهک نیز با مساحت ۱۰ هکتار و فاز عملیاتی ۱۰ هکتار در شرق زهک در فاصله یک کیلومتری این شهر قرار دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی شهرک صنعتی زابل محمدآباد در سال ۶۹ آغاز شده و این شهرک با مساحت ۷۸ هکتار و فاز عملیاتی ۷۸ هکتار در کیلومتر ۲۰ جاده زابل - زاهدان قرار دارد.

راشکی گفت: عملیات اجرایی شهرک صنعتی رامشار در سال ۷۶ آغاز و این شهرک با مساحت ۲۰۰ هکتار و فاز عملیاتی ۱۸۰ هکتار در کیلومتر ۴۵ جاده زابل - زاهدان قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.