معاون فناوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی اداره‌ کل ثبت احوال خراسان‌ رضوی گفت: ۲۳ هزار نفر از افراد واجد شرایط در این استان تاکنون برای صدور کارت هوشمند ملی درخواست نداده‌اند.

۲۳ هزار نفر در خراسان رضوی درخواست کارت هوشمند ملی نداده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محسنی افزود: چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که ۹۹.۵ درصد آنان برای دریافت این کارت اقدام کرده‌اند.
وی ادامه داد: از چهار میلیون و ۷۸۰ هزار درخواست دریافت کارت هوشمند ملی، سه میلیون و ۶۰۰ هزار کارت صادر شده‌ که از این تعداد نیز ۵۸ هزار و ۵۰۰ کارت در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال استان آماده تحویل است و پیامک آن نیز برای متقاضیان ارسال شده است اما هنوز صاحبان آنها برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده‌اند.
معاون اداره‌کل ثبت احوال خراسان‌ رضوی گفت: شماره رهگیری افرادی که کارت آنها صادر شده اما نسبت به دریافت آن اقدامی نکرده‌اند باطل می‌شود و این افراد برای کارهای بانکی و اداری دچار مشکل خواهند شد.
وی افزود: یک میلیون و ۱۸۰ هزار کارت هوشمند ملی نیز در دست صدور است که به تدریج تحویل می‌شود.
سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور، کارتهای هوشمند را جایگزین کارتهای ملی معمولی کرده است.
کارت هوشمند علاوه بر کاربردهای پیشین، کلیدی برای بهره‌گیری از خدمات دولت الکترونیک با امنیت بسیار و مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی است که موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاهها شده و نقش بسزایی در پویایی اقتصاد دارد.
خراسان رضوی با ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت پس از تهران دومین استان پرجمعیت کشور است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.