نماینده مردم خلیل‌آباد، کاشمر، بردسکن و کوهسرخ در مجلس گفت: به رغم اینکه پنج سال از افتتاح بیمارستان شهرستان خلیل آباد می‌گذرد اما خدماتی که ارائه می‌دهد در حد یک درمانگاه بزرگ است.

خدمات بیمارستان خلیل‌آباد در حد درمانگاه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین  از نبود پزشک متخصص، امکانات و تجهیزات مورد نیاز و بسیاری امکانات دیگر در بیمارستان خلیل‌آباد گلایه و اظهار کرد: هر چند مدتی عمل چشم در این بیمارستان انجام می‌شد اما اکنون همان هم متوقف شده و کاری صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم خلیل‌آباد، کاشمر، بردسکن و کوهسرخ تصریح کرد: فعالیت‌های درمانی که اکنون در بیمارستان خلیل‌آباد انجام می‌شود، در حد پانسمان، تزریق آمپول، تجویز دارو است. این وضعیت شایسته و در خور شان مردم منطقه نیست.

وی گفت: هرچند هزینه‌های بسیاری در این مکان مصرف می‌شود اما همچنان از کمبود پزشک و امکانات رنج می‌برد. البته در این خصوص پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت و توانستیم تعدادی اکسیژن ساز تهیه کنیم.

نیک‌بین نبود پزشک متخصص را مهم‌ترین معضل موجود بیمارستان خلیل‌آباد دانست و افزود: هر زمان که برای سرکشی به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) رفتم، فقط یک پزشک عمومی حضور داشت. بیمارستان خلیل‌آباد به محلی برای ارجاع و اعزام مراجعان به بیمارستان‌های کاشمر و بردسکن تبدیل شده اما هیچ امکاناتی برای اینکه بتواند پاسخگوی نیاز مراجعان باشد، ندارد.

نماینده مردم خلیل‌آباد در مجلس بیان کرد: متأسفانه بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) خلیل‌آباد زودهنگام و قبل از آماده شدن تعداد پزشک مورد نیاز و امکانات لازم افتتاح شد و این موجب شده بیش از آنکه بخواهد به مردم خدمت کند، ضرر داشته باشد.

وی گفت: با توجه به هزینه‌های بسیار زیادی که این بیمارستان برای مردم و دولت دارد، به همین خاطر این نوع بیمارستان‌ها اگر از نظر نیروی انسانی و پزشک و امکانات تجهیز نباشد، ضررش بیش از نفعش است.

نیک‌بین در خصوص تنظیم و ارسال نامه‌ای که برای تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بخش نوزادان، گوش و حلق، بانک خون، آزمایشگاه، زایشگاه و تصفیه‌خانه بیمارستان به وزیر بهداشت داشته گفت: تا کنون بخش‌هایی از خواسته‌های ما به نتیجه رسیده که پیگیر تحقق سایر خواسته‌هایمان نیز هستم. خوشبختانه برخی بخش‌های بیمارستان مانند دیالیز فعال است و نیازی نیست که بیماران به بیمارستان کاشمر مراجعه کنند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه بیمارستان خلیل‌آباد باید تبدیل به یک بیمارستان تخصصی مانند چشم، زنان و زایمان و یا تبدیل به بیمارستان تأمین اجتماعی منطقه شود، عنوان کرد: جمعیت قابل توجهی از منطقه ترشیز بیمه تأمین اجتماعی هستند که می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

وی با ابراز تأسف از اینکه نام پزشکان متخصص در سر در ورودی بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) خلیل‌آباد حک شده ولی پزشک مربوطه حضور ندارد، گفت: هر چند متخصصان به نام خلیل‌آباد جذب می‌شوند ولی مطب اغلب‌شان در کاشمر و بردسکن است که این تخلف محسوب می‌شود.

نیک‌بین بیان کرد: این افراد از امکانات خلیل‌آباد استفاده کرده‌اند ولی خدمات خود را به شهرستان‌های دیگر ارائه می‌دهند. بدون شک پزشکان با هماهنگی خود مسئولان شبکه بهداشت این کار را انجام داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.