معاون وزیر دفاع با اشاره به خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در صنایع هوایی، گفت: امروز تولیدات خود را به پرواز در می آوریم و توانایی صادرات داریم.

کشور در حوزه صنایع هوایی به خوداتکایی رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم افشین خواجه‌فرد شامگاه چهارشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به برپایی غرفه تجهیزات صنایع هوایی در نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید، گفت: هدف ما این است که در حوزه تجاری و کاربری‌های غیرنظامی حضور پیدا کنیم.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه صنایع هوایی کشور پس از سال ۵۷ تحریم شده است، افزود: امروزه در حوزه صنایع هوایی به خوداتکایی رسیده ایم و محصولات تولیدی خود را به پرواز درآوردیم.

وی با بیان اینکه سطح کشور در تولید صنایع هوایی به حدی بوده که امکان صادرات و رفع نیاز کشورهای دیگر نیز برایمان میسر است، گفت: در مواردی مانند اورهال کردن هواپیما پیشرفت خوبی داریم به طوری که چند کشور مشتری کار با ما هستند.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پیشرفت‌ها در حوزه جنگ الکترونیک و تولید پهبادهای پیشرفته بیان کرد: سطح پیشرفت‌ها در این حوزه بسیار مطلوب است به نحوی که توانستیم تجهیزات الکترونیک را روی هواپیماها نصب کنیم که موضوعی مهم در جنگ‌های ترکیبی به شمار می‌رود.

امیر خواجه‌فرد ادامه داد: سازمان صنایع هوایی برای بهره گیری از محصولات تولیدی همچون پهبادها در اراضی کشاورزی و زمین شناسی نیز هدف گذاری کرده است.

وی با اشاره به ارتباط این سازمان با مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: رابطه پیشتازانه ای با مجامع علمی و شرکت‌های دانش بنیان داریم و جز سازمان‌های برتر و الگو در این حوزه هستیم.

امیر خواجه فرد با بیان اینکه صادرات محصولات حوزه صنایع هوایی به پیشرفت خوبی رسیده و آینده روشنی دارد، افزود: جوانان نخبه گیلانی بسیار مستعد هستند و باید برای پرورش استعداد آنها وقت و فضای لازم را فراهم کرد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.