مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه گفت: بر اساس قراردادی که با پیمانکار منعقد شده بود باید پروژه احداث بیمارستان راشد شهرستان زاوه تا خرداد ماه امسال به اتمام می‌رسید، اما هنوز به طور کامل تکمیل نشده است.

چرا بیمارستان زاوه در موعد مقرر تکمیل نشد؟

به گزارش قدس آنلاین، رحمت‌اله نجفی  افزود: چون توسعه بیمارستان در برنامه نبود و در ادامه قسمت‌هایی مانند احداث ۶ پانسیون و برخی بخش‌های دیگر که در تعهد پیمانکار نبود اضافه شد به همین دلیل تکمیل پروژه به تاخیر افتاد.

وی بیان کرد: طبق بازدیدی که دو هفته قبل کارشناسان دفتر فنی وزارت بهداشت و درمان از این پروژه داشتند روند پیشرفت بیمارستان خوب ارزیابی شد.

وی گفت: در این بازدید مقرر شد پیمانکار تا پایان دی‌ماه ساختمان را تحویل بهداشت و درمان بدهد که در این رابطه صورت‌ جلسه‌ای تنظیم و پیمانکار نیز ملزم به انجام آن شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه تصریح کرد: پس از اینکه ساختمان تحویل داده شود فراخوان جذب نیرو و تهیه تجهیزات مورد نیاز بیمارستان انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: کار ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی زاوه از سال ۹۵ آغاز شده و با بهره‌برداری از این پروژه حدود ۸۰ هزار نفر از مردم این شهرستان از امکانات آن بهره‌مند خواهند شد.

نجفی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان زاوه در سال ۹۷ جزء پیوست بودجه و در سال ۹۸ هم جزء ردیف‌های بودجه ملی قرار گرفته است، گفت: تنها بیمارستان شهرستان زاوه تاکنون بالغ‌بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات چهارگانه نیاز بود خوشبختانه با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و علوم پزشکی به نتیجه رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه افزود: در بازدید مسئولان دفتر فنی وزارت بهداشت و درمان مقرر شد این اعتبار در نظر گرفته شود تا بتوان ضمن پرداخت بدهی‌های پیمانکار تجهیزات چهارگانه بیمارستان به مرور خریداری و نصب شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نبود بیمارستان در زاوه شهروندان این شهرستان مجبور هستند به تربت‌حیدریه مراجعه کنند که عملاً به دلیل دو طرفه و ناامن بودن جاده خود مشکلاتی را در پی دارد و بعضاً حوادثی در این مسیر برای مردم اتفاق می‌افتد.

نجفی ابراز امیدواری نمود با راه‌اندازی بیمارستان زاوه بسیاری از مشکلات درمانی این منطقه برطرف شود.

وی یادآور شد: هر چند بخش‌های داخلی، اطفال، زنان و جراحی جزء چهار تخصص اصلی بیمارستان هستند ولی بخش‌های بستری، اورژانس، کلینیک تخصصی، بخش زنان و اتاق عمل هم خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه گفت: در مرحله اول اورژانس و کلینیک تخصصی راه‌اندازی خواهند شد و در ادامه نیز با خرید و نصب تجهیزات بخش‌های بستری، زنان و جراحی نیز به مرور راه‌اندازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود این بخش‌ها در سال آینده راه‌اندازی شوند، به مهمترین نیازها و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان زاوه اشاره کرد و گفت: در شهرستان زاوه ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت داریم که ساختمان ۹ مرکز استاندارد است.

نجفی افزود: مشکل اصلی در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کاهیجه است که به دلیل نبود ساختمان در یک مرکز استیجاری خدمات ارائه می‌دهیم می‌طلبد هر چه زودتر ساختمانی در این روستا احداث شود.

وی همچنین گفت: هر چند مرکز خدمات جامع سلامت دولت‌آباد حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد اما برای تکمیل کردن آن به ۲میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه در پایان اظهار کرد: باوجود کمبودهایی که در حوزه درمان داریم به خصوص بیمارستان اما مردم شهرستان زاوه تاکنون همراهی خوبی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

با بهره‌برداری از تنها بیمارستان ۳۲ تختخوابی در زاوه حدود ۸۰ هزار نفر از مردم این شهرستان از امکانات آن بهره‌مند خواهند شد.

این بیمارستان با زیربنای ۴۱۱۰ متر مربع شامل ساختمان اصلی با زیربنای ۳۱۱۰ متر و ساختمان‌های جانبی با حدود ۱۰۰۰متر مربع، اجرا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.