مشاور رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر ضرورت تحول در ساختارهای فرهنگی و سینمایی کشوردر دولت سیزدهم گفت: در سالهای اخیر فروش بلیط سینما  نسبت به اواخر دهه ۶۰، ۱۹۰ درصد کاهش داشته است.

ساختارمعیوب سینمایی کشور بازنگری می شود
/کاهش ۱۹۰ درصدی فروش بلیط سینما نسبت به اواخر دهه ۶۰ 

یزدان عشیری در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: با تغییرو استقرار دولت سیزدهم، یکی از مهمترین مباحث و رویکردها ایجاد یک فرصت و بستری مناسب برای بازنگری نسبت به الگوها و ساختارهای فرهنگی بخصوص در سازمان سینمایی کشورهستیم.
وی ادامه داد: بخشی از مطالبات بر زمین مانده در دولت های ادوار به صورت میراث به دولت سیزدهم رسیده که قطعا دولت سیزدهم باید عطف به منشور و محتوای گام دولت انقلاب، نسبت به این حوزه ها طراحی و بازنگری جدیدی را تدوین کند.
وی گفت: به هر حال به موازات رشد و توسعه ای که کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، نظامی و سیاسی داشته است احساس می شود در حوزه فرهنگ  توقعات تامین نشده است و آن مطالبات برزمین مانده بسیار وجود دارد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری افزود: الزامات و مقتضیات جامعه امروز هنر - صنعت سینما را دستخوش تغییر کرده است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و به طبع آن تحولات و تغییراتی که در سازمان سینمایی در این دوره پیش روی است این انتظار می رود که با مدیران جوان شاهد اتفاقا خوبی در این عرصه باشیم.
وی با بیان این که از لحاظ زیر ساختی محدودیت هایی که در حوزه زیر شاخه سینما وجود دارد که حتی قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست اظهار کرد: سینمای ما به لحاظ ظرفیت مخاطب پذیری سینما نیز دچار نوعی دچار انسداد است.
یزدان عشیری ادامه داد: ما در سال ۶۸با جمعیت ۴۵میلیونی بیش از ۹۰میلیون قطعه فروش  بلیت برای فیلم های محدود دهه شصت داشته ایم این در حالی است که متاسفانه در دهه نود فروش بلیت های سینما ها این عدد علی رغم رشد جمعیت ایران از ۴۵میلیون به ۸۵میلیون به ۸میلیون قطعه کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده این است که ساختار معیوب است و به آسیب شناسی نیاز دارد.
مشاور رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: رئیس سازمان سینمایی در گام اول با ایجاد کارگروه های تخصصی و پژوهشی نسبت به آسیب شناسی همه بخش ها چه در حوزه تربیت نیروی انسانی، چگونگی آموزش نیروی انسانی در دفاتر سینمای جوان در حوزه سینمای مستند و حرفه ای و همچنین راهبردهای جشنواره های سینمایی سعی کرد از طریق هم اندیشی و همفکری با صاحب نظران و اهالی سینما و مدیران فرهنگی برسد به یک الگوی جدید تر دست پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.