جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۵۰ درمانگاه بخش خصوصی در صورت مواجهه با موج ششم در مشهد برای درمان بیماران مبتلا به کرونا مشارکت و همکاری دارند.

۱۵۰ درمانگاه بخش خصوصی برای درمان کرونا در مشهد مشارکت دارند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ایوب توکلیان  افزود: از این تعداد ۴۷ درمانگاه نسبت به انجام آزمایش سریعتشخیص کرونا(تست رپید) بر اساس نرخ مصوب اقدام می‌کنند و سایر مراکز نیز خدمات ویزیت را به بیماران ارائه خواهند داد.  
وی اضافه کرد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، بخش خصوصی در سطوح مختلف همکاری مستمر و مناسبی با دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد داشته است.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران در صورت ابتلا به علایم مشکوک به کرونا به مراکز ارائه دهنده خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت منتخب، درمانگاه‌ها و مطب‌های عمومی در سطح شهر مراجعه و از رجوع مستقیم به بیمارستانها پرهیز کنند که امکانات این مراکز شامل پزشک و ویزیت اولیه و وسایل تشخیصی بوده و تمام پروتکل‌های درمانی به آنان ابلاغ شده است.
توکلیان افزود: در درمانگاه‌هایی که فضای محدودتری داشتند نیز فضای انتظار بیماران دارای علایم تنفسی جداسازی شده است و بر اساس تفاهمنامه منعقد شده به تمامی این مراکز ابلاغ شده است که در زمان بروز موج احتمالی از انجام غیر اورژانسی مانند خدمات دندان پزشکی پرهیز کنند تا از سرایت بیشتر بیماری جلوگیری شود.
وی ادامه داد: ۱۹ درمانگاه در مشهد نیز خدمات سطح ۲ و تخصصی را به بیماران کرونایی ارائه می‌دهند که در این مراکز در شیفت‌های صبح و عصر پزشک متخصص عفونی، داخلی، اطفال و طب اورژانس بیمار را ویزیت می‌کنند و این درمانگاهها همچنین امکانات لازم برای انجام آزمایشهای اولیه برای تشخیص کرونا مثل رادیولوژی یا سی. تی. اسکن را دارا هستند.  
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم مردم خواست که با توجه به نیازشان در صورت ابتلای خفیف به کرونا ابتدا به درمانگاههای سطح یک و ۲ مراجعه کنند تا از ازدحام در اورژانس بیمارستانها جلوگیری شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی فقط بردسکن از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.
تا ظهر دیروز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۵۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۹۶ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۷۳۶ تن رسید.
همچنین تا کنون ۶ میلیون و ۴۴ هزار و ۲۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
۲ هزار و ۴۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۹۳ میلیون و ۸۰ هزار و ۹۴۳ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۱۹ نفر را گرفته است. ۲۵۵ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۳۸۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۵۷ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۱۸۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۴۸ هزار و ۸۸۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان را دارند حذف شده است.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.