مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تکمیل طرح آبرسانی به شهرهای طرقبه و شاندیز در فهرست پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار گرفت.

طرح آبرسانی به طرقبه و شاندیز در فهرست پروژه‌های وزارت نیرو قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، سیدابراهیم علوی امروز در آیین معارفه مدیر جدید امور آبفای شهرستان طرقبه و شاندیز (بینالود) افزود: از سوی وزارت نیرو ردیف اعتباری قوی و خوبی به شهرستان طرقبه و شاندیز اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: ساخت باغ ویلا در منطقه و وجود انشعابات غیرمجاز از مهمترین چالش‌های حوزه آب این شهرستان است و جمعیت شناوری هم که روزهای تعطیل برای استفاده از طبیعت شهرستان به طرقبه و شاندیز سفر می‌کنند، فشار مضاعفی به تاسیسات آب وارد می کند.

علوی اضافه کرد: قطع برق که از تابستان ۱۴۰۰ حوزه آب استان را تحت تاثیر قرار داده است، به صورت موردی ادامه دارد، طرقبه و شاندیز نیز جزو شهرستان های پمپاژی است که تامین و توزیع آب مشترکان در این ۲ شهر با هر ساعت قطع برق دچار عقب‌ماندگی چندساعته می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به کاهش بارش‌های کم سابقه برای دومین سال پیاپی در خراسان رضوی،  مشکلات ناشی از پدیده خشکسالی در شهرستان‌هایی از جمله طرقبه شاندیز (بینالود) که  از آب سطحی برخوردارند، بیشتر قابل لمس است بنابراین خشک شدن چاه‌های دستی و کم عمق علاوه بر کاهش آبدهی منابع، دست اندازی برخی افراد به شبکه آب شرب را به سبب خشک شدن رودخانه ها افزایش داده است.

با بازنشستگی علی اصغر پاکروان، مدیر قبلی امور  آبفای شهرستان طرقبه و شاندیز، محسن عبداللهی مدیریت این امور را برعهده گرفت.

هزار و ۲۵۳ روستا با یک میلیون و ۲۶۱ هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.  همچنین ۷۸ شهر این استان، به جز مشهد، با یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفر جمعیت از خدمات این شرکت بهره می‌برند.  

شهرستان ۷۰ هزار نفری بینالود (طرقبه - شاندیز) در کنار مشهد علاوه بر ۲۰ روستای ییلاقی، ۲ شهر گردشگرپذیر طرقبه و شاندیز را به ترتیب با ۲۲ و ۱۸ هزار نفر جمعیت در خود جای داده است.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.