نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال ردیف اعتباری برای اجرای طرح های آبخیزداری شهرستان های جنوبی خراسان رضوی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شد.

تخصیص ۴۵۰ میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری گناباد و بجستان

به گزارش قدس آنلاین، محمد صفایی دلویی اظهار کرد : از این مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به طرحهای آبخیزداری گناباد و ۲۰۰ میلیارد ریال به بجستان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط گناباد و بجستان از نظر کمبود نزولات جوی و لزوم استفاده مناسب از منابع آب در اجرای طرحهای آبخیز داری، طرح بزرگ آبخیزداری منطقه سیاه کوه در این شهرستانها از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح آبخیزداری سیاه کوه سالانه بیش از یکصد میلیون مترمکعب آب یعنی ۲۵ برابر قنات جهانی قصبه گناباد در این شهرستانها ذخیره خواهد شد.

وی اجرای طرح آبخیزداری و آبخوانداری منطقه سیاه کوه را از مطالبات مهم مردم گناباد و بجستان ذکر کرد و افزود: با اختصاص کد اعتباری برای این منظور که در نشست اخیر با رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور محقق شد، اجرای آن از سال آینده آغاز می‌شود.

صفایی ادامه داد: طرح آبخیزداری و آبخوانداری رشته کوه سیاه‌ کوه به عنوان طرح ملی منجر به احیا و رونق اقتصادی بسیار بخش کشاورزی منطقه می‌شود.

طرح آبخیزداری و آبخوانداری سیاه کوه در سال ۱۳۸۶ به عنوان طرح ملی به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.