سخنگوی حزب «دموکرات» کردستان عراق اعلام کرد: هوشیار زیباری، نامزد نهایی این حزب برای ریاست جمهوری است و از صحنه رقابت انصراف نمی‌دهد.

«هوشیار زیباری» نامزد نهایی حزب «دموکرات» برای ریاست جمهوری است

به گزارش قدس آنلاین، محمود محمد، سخنگوی حزب «دموکرات» کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» تأکید کرد: «هوشیار زیباری» نامزد نهایی این حزب برای ریاست جمهوری عراق است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی حزب دموکرات اعلام کرد: هوشیار زیباری از صحنه رقابت برای تصدی پست ریاست جمهوری انصراف نخواهد داد. این نمایندگان پارلمان عراق هستند که در خصوص انتخاب یا عدم انتخاب زیباری تصمیم گیری می‌کنند.

گفتنی است؛ روز گذشته شماری از مردم عراق از جمله کُردها در اعتراض به نامزدی «هوشیار زیباری» برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور، در بغداد تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار کنار گذاشتن زیباری از نامزدی پست ریاست جمهوری شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تأکید کردند که زیباری به دلیل داشتن پرونده‌های متعدد فساد صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد. چندی قبل هیئت رئیسه پارلمان عراق روز هفتم فوریه(۱۸ بهمن ماه) را به عنوان موعد برگزاری جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور تعیین کرد.

این درحالی است که اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات همچنان بر سَر نامزد تصدی پست ریاست جمهوری با یکدیگر اختلاف دارند. هوشیار زیباری در حالی از سوی حزب دموکرات کردستان به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری عراق انتخاب شده است که پیشتر به دلیل دست داشتن در پرونده‌های متعدد فساد، توسط نمایندگان پارلمان از پست وزارت دارایی برکنار شده بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.