نماینده نجف آباد در مجلس گفت: پیش بینی ما به عنوان طراحان قانون اعاده اموال نامشروع این است که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور باز می‌گردد که می‌شود این میزان پول را در محل‌هایی که مورد نیاز است هزینه کرد.

 بازگشت ۳۰۰ هزار میلیارد تومن به خزانه با اجرای اعاده اموال مسئولان

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، اظهار کرد: علی رغم اینکه این قانون حدود ۲ سال است لازم الاجرا شده اما متاسفانه تا کنون اجرایی نشده است که لازم است قوه قضائیه هر چه سریعتر اجرای قانون مذکر را در اولویت قرار دهد.

وی بیان کرد: پیش بینی ما به عنوان طراحان قانون اعاده اموال نامشروع این است در شرایط اقتصادی موجود، حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور باز می‌گردد که می‌شود این میزان پول را در محل‌هایی که مورد نیاز است هزینه کرد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اضافه کرد: مهمتر اینکه با بازگشت اموال مسئولانی که از موقعیت خود سوء استفاده کرده‌اند اعتماد سلب شده مردم بازمی‌گردد و مردم نسبت به عملکرد قوه قضائیه و سایر نهادهای نظارتی امیدوار می‌شوند.

ابوترابی ضمن انتقاد از تاخیر در اجرای این قانون عنوان کرد: بهتر است قوه قضائیه به عنون متولی امر هر چه سریعتر این قانون را اجرایی کند، بخش عمده‌ای از کسری بودجه سال جاری از محل اعاده اموال نامشروع مسئولان به خزانه تامین می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: مجلس از بعد نظارتی و قانون گذاری اقدامات مورد نیاز را انجام داده و قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی (اعاده اموال نامشروع مسولان) را به تصویب رسانده حال لازم است تا قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه این قاون را اجرا کنند.

قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی که به اعاده اموال نامشروع معروف است در تاریخ یکم بهمن ماه سال ۱۳۹۸ ابلاغ و لازم و الاجراع شده است.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.