همزمان با ایام شهادت امام هادی علیه‌السلام میلیون‌ها زائر با تشرف به سامرا و ‌حرم آن حضرت به عزاداری پرداختند.

تشرف میلیونی زائران به سامرا همزمان با ایام شهادت امام هادی(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام همزمان با ایام شهادت امام هادی علیه‌السلام با پارچه‌های مشکی عزادار شد و زائران بسیاری با پای پیاده از پنج‌شنبه هفته گذشته به سوی سامرا حرکت کردند تا شب شهادت امام دهم شیعیان را در حرم این امام حضور یابند.

بر همین اساس، شب گذشته حرم سامرا مملو از عزاداران بود و بسیاری از زوار که پیاده به سوی حرم مشرف شده بودند، پس از نزدیک شدن به ورودی‌های حرم هروله‌کنان به سوی ضریح امامین عسکریین علیهم‌السلام حرکت کردند و نوای لبیک یا هادی (ع) لبیک یا مهدی (عج) سردادند. برخی دیگر هم با نوای یاحسین (ع) به حرم نزدیک و مشغول عزاداری شدند.

حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام در این روز مملو از جمعیت شده است و زائران نه تنها روز وشب گذشته بلکه امروز نیز به حرم سامرا مشرف شدند. 

همچنین موکب‌های پذیرایی از زائران در ورودی‌های حرم راه‌اندازی شده و هر کدام با غذاهای متنوع ونوشیدنی‌های مختلف از زوار سامرا پذیرایی می‌کنند. به گفته یکی از مسؤولان حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام بیش از یک هزار و ۲۰۰ موکب در این ایام در سامرا راه‌اندازی شده است و بیش از یک میلیون زائر همزمان با شهادت امام هادی علیه‌السلام به این مکان مقدس مشرف شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.