وزارت خارجه و مهاجران فلسطینی در یک بیانیه از واشنگتن و شورای امنیت خواستند تا نسبت به توقف تخلفات و جرائم رژیم صهیونیستی اهتمام ورزند.

درخواست رام الله از آمریکا و شورای امنیت؛ جرائم تل‌آویو را متوقف کنید

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه فلسطین از دولت آمریکا و شورای امنیت خواست تا اقداماتی را در جهت توقف جرائم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اتخاذ کنند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت خارجه و مهاجران فلسطینی طی یک بیانیه سیاسی اعلام کردند: «از دولت آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا براساس الزامات پروتکل‌های مربوط به حقوق بین‌الملل، تخلفات و جرائم رژیم صهیونیستی را متوقف کنند».

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: «اسرائیل به عنوان یک موجودیت اشغالگر باید مجبور به اطاعت از درخواست‌های بین‌المللی برای صلح و مشروعیت تصمیمات آن‌ شود؛ تا از هر آنچه که تحت عنوان[نقش] مواضع و نهادهای بین‌المللی مطرح می‌شود، حفاظت به عمل ‌آید».

در این بیانیه همچنین از واشنگتن و شورای امنیت خواسته شده تا به تعهدات قانونی خود پایبند باشند و مسئله اخلاق را در تداوم رنج ملت فلسطین رعایت کنند؛ رنجی که به خاطر اشغالگری و پاک‌سازی قومیِ گسترده ایجاد شده است. 

وزارت خارجه فلسطین ضمن اشاره به تعجبش از سکوت آمریکایی و بین‌المللی نسبت به تخلفات و جرائم رژیم صهیونیستی، نادیده گرفتن قضیه فلسطین از سوی تل‌آویو و افزایش جنایات علیه فلسطینیان را دلیلی بر عدم اراده این رژیم برای رسیدن به صلح دانست.

این بیانیه اعلام می‌کند که شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی و عناصر تروریستی آن‌ها، از هرگونه قانون و مجازاتی سرپیچی می‌کنند؛ چراکه می‌دانند کابینه اشغالگر در سطوح سیاسی و حقوقی، از آن‌ها حمایت ‌می‌کند.

درخواست‌های فلسطینی برای توقف اقدامات تل‌آویو در حالی مطرح می‌شود که اخیراً جرائم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و خصوصاً ساکنین نوار غزه افزایش یافته است. همزمان با این مسئله، نهادهای حقوقی بین‌المللی نظیر «سازمان عفو بین‌الملل» نیز با انتشار گزارش‌هایی از جنایات آپارتاید تل‌آویو، این رژیم را تحت فشار قرار داده‌اند.

گفتنی است؛ در ادامه اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی، ده‌ها شهرک نشین صهیونیست امروز یکشنبه تحت حمایت شدید نظامیان این رژیم به مسجد الاقصی یورش بردند.

همچنین لازم به یادآوری است که ماه گذشته، ۱۵ خانه متعلق به فلسطینیان، ۱۱ ساختمان تجاری، دو ساختمان مسکونی، یک مرکز بهداشتی، یک گورستان، دو گلخانه و چند سازه دیگر را در شهر قدس تخریب کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.