وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: مواضع کشورش در قبال مسئله فلسطین تغییر نخواهد کرد.

چاووش اوغلو: آنکارا از مواضع خود درباره فلسطین صرف نظر نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، مولود چاووش اوغلو در آنکارا گفت: هر گامی که در زمینه روابط ترکیه و تل آویو برداشته شود مانند برخی کشورها به بهای صرف نظر کردن از آرمان فلسطین نخواهد بود و موضع ترکیه در قبال آرمان فلسطین همواره کاملا واضح است.

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، وی روابط عادی را با برداشتن گام‌های دو طرف امکان پذیر دانست یا اینکه باید کانال مشخصی برای گفت‌وگو باز و با تمایل متقابل در این جهت گام برداشته شود.

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش موضع کاملا واضحی در قبال مسئله فلسطین دارد‏، گفت: تحولات چهار-پنج سال اخیر این موضوع را نشان داده است. 

وی نقش ترکیه را در حل مسئله فلسطین بر مبنای راه حل دو دولت را در حال افزایش عنوان و ابراز کرد: ترکیه از مواضع و اصول اساسی خود و راه حل دو کشور صرف نظر نخواهد کرد.

پیشتر، وزیر امور خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

در سال ۲۰۱۸، ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل کشتار فلسطینیان در نوار غزه از کشور اخراج کرده بود. این در حالی است که مراکش چند روز پیش در جریان سفر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به این کشور دو قرارداد نظامی و دفاعی را امضا کرد که در سراسر دنیا و مخصوصا بین کشورهای عربی انتقادات زیادی را به همراه داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.