معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: باید بدانیم با دیپلماسی التماسی به جایی نمی‌رسیم و ما امروز در صحنه مذاکرات هسته‌ای نیز شاهد بارها التماس آمریکایی‌ها برای حضور در مذاکرات هستیم اما تأکید کردیم تا تحریم‌ها را برندارند، آنها را نمی‌پذیریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: دولت هم به دنبال رفع‌تحریم و هم خنثی‌سازی آن است/ هرگز دوگانه دیپلماسی و میدان نمی‌سازیم

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور سخنران راهپیمایی خودرویی و موتوری ۲۲ بهمن بندرعباس اظهار کرد: ۴۰ سال است که با این دیار آشنا هستم و از دوران جهاد سازندگی کهنوج که رفت و آمد با بندرعباس داشتیم و بعدها توفیق خدمت در لشکر ۴۱ ثارالله افتخار همراهی با فرزندان دلاور شما را داشتم و بعدها نیز در جشنواره خلیج فارس و دیگر برنامه‌های فرهنگی و دانشگاهی با این شهر و این استان رفت و آمد داشتیم.

وی افزود: امروز این اجتماع به جهانیان نشان خواهد داد که ما در مسیری که امام ترسیم کرد و رهبر معظم انقلاب آن را در اهتزاز نگاه داشتند، ادامه می‌دهیم و همنوا با جبهه مقاومت در برابر زورگویان عالم ایستاده‌ایم.

معاون رییس جمهور به برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب در کشورمان به عنوان برگ زرینی از حضور مردم یاد کرد و بیان داشت: امام (ره) پیر پارسا توانست میلیون‌ها انسان را بسیج کند و در سال ۵۷ و آن استقبال تاریخی تجلی آیه جاءالحق... بود.

حسینی با تصریح بر این که مردم ما عزتمندانه هر سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند، خاطرنشان کرد: انقلاب ما در اوج ناباوری به پیروزی رسید و فیدل کاسترو درباره انقلاب ما می‌گوید که چگونه یک انقلابی بدون اسلحه به پیروزی رسید.

وی به تلاش‌های آمریکا در راستای جلوگیری از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، گفت: ایران وابسته به آمریکا بود و منافع آنها را تأمین می‌کرد و حاضر بودند دهها ۱۷ شهریور بیافرینند اما انقلاب به پیروزی نرسید اما هرچه طراحی کردند ره به جایی نبردند و آن اراده الهی تحقق پیدا کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: بسیاری از حرکت‌های انقلابی در دنیا به یک سال هم نرسیدند اما انقلاب اسلامی به یاری خداوند هم شامل نصرت الهی شد و هم موحدین در صحنه بودند و این انقلاب توانسته ۴۳ سال مقاومت کند و تحول بنیادین بیافریند.

وی گفت: ما در صف کلاس درس به راه دوری‌ها معروف بودیم چرا که آن قدر منازل ما از مدارس دور بود که مجبور بودیم کیلومترها طی کنیم اما اکنون به لطف خدای متعال و تلاش‌های صورت گرفته، رشد علمی کشور به حدی رسیده که در میان کشورهای مهم دنیا هستیم.

معاون رییس جمهور به تحولات نظامی صورت گرفته در کشور و پیشرفت‌های این حوزه اشاره و عنوان کرد: اگر این پیشرفت‌ها نبود، هیچ رحمی به ما نمی‌کردند و آنان هیچ رحمی ندارند و دیدید که چگونه هواپیمای مسافری ما را زدند اما اکنون وقتی با قدرت پهپاد آنها را زدیم و هیچ کاری نکردند. ما در برابر خون شهید سلیمانی، پایگاه هوایی آنها را زیر آتش گرفتیم و اکنون با نمایش موشک خیبرشکن، تحولات را به نفع انقلاب و نظام اسلامی تغییر داده‌ایم و آمریکایی‌ها می‌گویند که ما باید به فکر دفاع از خودمان باشیم.

حسینی به تبعید رضا شاه به جزایر موریس و دخالت انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در امورات ملت ایران، گفت: آنها در همه شئون ما دخالت می‌کردند اما امروز از دل مردم شهید رجایی‌ها، شهید بهشتی‌ها، شهید باهنرها برمی‌خیزند و در مصدر امور قرار می‌گیرند و امثال شهید طهرانی‌مقدم‌ها نیز در مسیر اراده و استقلال این ملت نقش آفریدند و سردار سلیمانی از میان مردم ما بر می‌خیزند که خالق حماسه‌ها می‌شوند و ما این را مدیون امام راحل هستیم.

وی افزود: در دوران پهلوی حتی در سازمان برنامه و بودجه و ارتش ما مستشارانی وجود داشتند که امور کلیدی را در دست داشتند اما در بعد از انقلاب میدان وسیعی فراهم شد تا هرکسی که استعداد دارد و نخبه است، برای کشورش می‌تواند خدمت کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با رد این که اگر همان رژیم سابق بود هم ما پیشرفت می‌کردیم، گفت: آنها وابسته و خائن بودند تا ایران را عقب مانده نگاه دارند. در سال ۵۹ در کهنوج هر چه گشتیم تا دیواری پیدا کنیم تا پرده‌ای برای نمایش فیلم پیدا کنیم، نتوانستیم اما امروز کارهای بسیاری انجام شده و مردم بر سرنوشت خود حاکم بود.

وی تأکید کرد: اگر آنچه امامین انقلاب می‌گفتند، عمل می‌کردیم، وضع بسیار بهتری می‌داشتیم. امروز دولت انقلابی در کنار یک مجلس انقلابی و یک قوه قضایی انقلابی که رئیسش در خدمت به مردم آرام و قرار ندارد، بستر خدمت هرچه بیشتر فراهم شده است و دیدید که در زلزله و سیل در هرمزگان همه مسؤولان کشوری و استانی حضور پیدا کردند.

حسینی اضافه کرد: امام از فقر و فلاکت مردم گریستند و صدور فرمان تاریخی برای ایجاد جهاد سازندگی در همین راستا بود و از جوانان خواستند که به یاری روستاها بروند و همین روحیه اکنون در دولت نیز جریان دارد و در مدت کوتاهی ۱۵ سفر استانی انجام شده و رییس جمهور در جمع مردم حاضر می‌شود و گوش شنوای مشکلات مردم است.

وی با اشاره به وقوع سیل در ایرانشهر در زمان تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنوان داشت: آقا می‌فرمایند در آن زمان حتی یک مدیرکل به دیدن مردم نیامد تا مشکلات مردم را ببیند اما امروز با هر مشکل و سختی، مسؤولان کنار مردم هستند.

معاون رییس جمهور با بیان این که ۷۰ درصد جمعیت امروز در آن حال و هوای انقلاب نبودند و باید مسائل و موضوعات را به درستی برای مردم بیان کرد و نسل امروز را با حال و هوای آن دوران آشنا کرد، بیان داشت: اکنون برخی کشورهایی که حتی جنگ و تحریم نداشتند، مشکل دارند ولی ملت ایران با وجود مشکلات به پیش می‌رود. 

حسینی به پیروزی در عملیات بیت المقدس اشاره و گفت: ما در عملیات رمضان که بعد از عملیات بیت المقدس توفیقاتی نداشتیم و زیر بار شدیدترین فشارها بودیم اما می‌گفتیم که برای حفظ انقلاب اگر نسل ما نیز قربانی شود، ما آماده‌ایم اما خدا لطف کرد و راه را گشود و همان فرهنگ نیز امروز وجود دارد که ما شهدای مدافع حرم را با چنان رشادتی می‌بینیم که شهید حججی تصویری از این رشادت است.

وی فرصت کنونی را زمینه‌ساز پیشرفت کشور دانست و بیان داشت: بدلیل رخوت موجود در سال‌های اخیر، مشکلاتی برای مردم بروز کرده اما دولت محکم ایستاده و شما دیدید که این دولت در همان ماه‌های اول ۱۰۰ میلیون واکسن وارد کرد و کشور را نجات داد و همین طرح سالی یک میلیون مسکن و همین طور طراحی اجرای ۴۸ پروژه عظیم اقتصادی در کشور و همه اینها بسترساز رونق و پیشرف اقتصادی است.

وی ادامه داد: تحرکات خوب در عرصه دیپلماسی را شاهدید که عضو سازمان شانگهای شدیم، اکوی اقتصادی فعالانه پیش می‌بردو توافق ۲۵ ساله راهبردی با چین آغاز شده و این ها به ثمر خواهد نشست و در روابط با روسیه نیز گام‌های خوبی برداشته شده اما عده‌ای با جوسازی می‌خواهند این کارهای بزرگ را حقیر جلوه دهند.

حسینی گفت: آنهایی که می‌گویند که کشور را به چین فروخته‌اند، آنهایی که غرب پرست هستند چنین جیغ و فریاد بر می‌آورند. بیش از ۱۰۰ کشور با چین و روسیه روابط اقتصادی دارند، آیا کشورهایشان را به روسیه و چین فروخته‌اند؟ ما نباید خودمان را محدود به چند کشور خاص کنیم.

وی تقویت امید در مردم را وظیفه دولت و مسؤولان برشمرد و بیان داشت: اکنون نیز زمینه مساعد است تا نخبگان ما در صحنه باشند و باید توسعه علمی را در دستور کار داشته باشیم تا مشکلات با همت درونی به بار بنشیند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.