بازیگر نقش اصغر وصالی گفت: به اصغر وصالی می‌گفتند اصغر پررو چون سر نترسی داشت! این لقبی بود که دوستان شهید به او داده بودند و لقب به خاطر شجاعت و شهامت زیاد شهید بود.

جسارت و شجاعت شهید وصالی زبانزد است

به گزارش قدس آنلاین، اگر از مخاطبان جدی تئاتر باشید، حتما نام محمدرضا حسن زاده را شنیده‌اید. بازیگری که سال‌ها است در تئاتر می‌درخشد و فیلم سینمایی "۲۱ روز بعد" هم از نقش آفرینی‌های او در سینما است.

حسن زاده اما سال گذشته و با ایفای نقش شهید اصغر وصالی در سریال روزهای ابدی، دوباره نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. این روزها و به بهانه پخش مجدد سریال روزهای ابدی از شبکه آی فیلم، با محمدرضا حسن زاده گفت‌وگویی داشتیم تا از تجربه نقش شهید اصغر وصالی و نحوه نزدیک شدن به این نقش بگوید. بازیگری که می‌گوید انتخاب اول او همیشه تئاتر است.

شما سال‌ها است بازیگر تئاتر هستید و به صورت حرفه‌ای کار تئاتر می‌کنید. در اولین تجربه کار تلویزیونی نقش شهید اصغر وصالی را بازی کردید. درباره این تجربه و نحوه حضورت در سریال بگویید.

بازی در این نقش تجربه جالبی برای من بود از این جهت که تجربه بازی در چنین موقعیتی را نداشتم. من از طریق یکی از دوستان به پروژه روزهای ابدی معرفی شدم و بعد از تست‌های اولیه و گفت‌وگو در مورد شخصیت شهید وصالی برای این نقش انتخاب شدم.

بازی کردن نقش‌های اینچنینی کمی استرس‌زا است. به‌خصوص که یکبار هم بابک حمیدیان این نقش را به خوبی ایفا کرده است.

ترسی از این مقایسه نداشتید؟

از همان لحظه اول می‌دانستم که این مقایسه اتفاق می‌افتد. بازی کردن نقش افراد بزرگ و حقیقی به خودی خود کار را برای بازیگر سخت می‌کند، چراکه مخاطب بیشتر جذب تفاوت‌ها می‌شود و شروع به پیدا کردن نقاط ضعف بازیگر می‌کند. حالا اگر آن نقش قبلا هم بازی شده باشد و مخاطب نسبت به آن فرد و بازیگر اول آن نقش دارای پیش زمینه ذهنی باشد، این سختی برای بازیگر دوم دوچندان خواهد بود.

از نظر خودتان مهم‌ترین خصوصیت شهید وصالی که سعی کردید به وسیله آن به نقش نزدیک شوید، چه بود؟

یادم هست که آقای شمقدری به من گفت: به اصغر وصالی می‌گفتند اصغر پررو چون سر نترسی داشت! این لقبی بود که دوستان شهید به او داده بودند و لقب به خاطر شجاعت و شهامت زیاد شهید بود.

تقریبا در تمامی منابعی که به نکاتی از زندگی شهید اشاره داشت، جسارت و شجاعت او زبانزد است. در یکی از خاطرات نوشته شده که اصغر وصالی در زندان‌های ساواک هر روز شکنجه می‌شد و بعد از شکنجه‌های شدید و طاقت فرسا و در همان وضعیت بد جسمانی، ایستاده اذان می‌گفتند.

سختی‌های حضور در سریال تاریخی چه بود؟ چقدر طول کشید و بعد با اوج گرفتن کرونا چطور با آن کنار آمدید؟

پروژه‌هایی در این سطح سختی‌های خودش را دارد، چنانچه اشتباه نکنم تولید این کار از سال ۹۶ آغاز شد. من اواسط کار به گروه ملحق شدم و تا قبل از ویروس کرونا بیشتر کار فیلم برداری شده بود و الباقی هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

الان برای بازی کردن، انتخاب اول شما کدام مدیوم است؟ تئاتر، سینما یا تلویزیون؟

من شخصا تئاتر را انتخاب می‌کنم چون به عنوان یک بازیگر نمی‌توانم لذتی که از بازی روی صحنه می‌برم را با کار در مدیوم‌های دیگر مقایسه کنم. از تئاتر لذت می‌برم و امیدوارم بتوانیم طبق روال سابق دوباره در کنار هم بدون حضور کرونا تئاتر ببینیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.