مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ پس از ترخیص از بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه، تحت حمایت و مراقبت پرستاری قرار گرفتند.

۲۲۰۰ بیمار کرونایی در مشهد پس از ترخیص مراقبت پرستاری شدند

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز  به نقل از دکتر امیررضا صالح مقدم گزارش داد: سامانه پیگیری بیماران ترخیصی مبتلا به کرونا از نیمه آبان ماه امسال در تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه وضعیت بیماران کرونایی ترخیص شده متناسب با نیاز آنان در ۲۴ ساعت اول، سه روز اول و یک هفته اول پس از ترخیص به صورت تلفنی پیگیری می‌شود.  

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پرستاران فعال در این سامانه موظف هستند وضعیت موجود بیمار را پس از ترخیص کنترل نمایند و ضمن ارائه آموزش‌های لازم، مشاوره‌های مراقبتی را در اختیار آنها قرار دهند.

وی گفت: تاکنون پنج درصد بیماران ترخیص شده نیاز به بستری مجدد پیدا کردند که این امر نشان از اثربخشی نحوه پیگیری بیماران دارد.

دکتر صالح مقدم افزود: در این طرح افزون بر ۷۰ درصد بیماران از کیفیت و کمیت پیگیری وضعیت خود توسط پرستاران رضایت نسبی داشتند.  

در حال حاضر هزار و ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۸۵۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۶۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۴۷ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰ دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۴۷ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.