رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: طی حدود سه سال گذشته با وجود شیوع کرونا، ۱۵ شرکت حمل و نقل بین المللی جدید در این استان تاسیس شده است.

تعداد شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، احمد زمانیان یزدی افزود: در حال حاضر شمار شرکتهای حمل و نقل بین المللی استان به ۲۰۴ شرکت رسیده است و ۲۰ شرکت حمل و نقل نیز در این انجمن در مشهد نمایندگی داشته و با ما دارای تعامل هستند.

وی ادامه داد: به واسطه ظرفیت هایی که در بخش حمل و نقل و ترانزیت ایجاد شده شاهد رشد تعداد شرکت های حمل و نقل بین المللی هستیم که این رشد نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال جدید در حوزه حمل و نقل بین المللی است.

رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: در مرزهای دوغارون تایباد و سرخس زیرساخت‌های مناسبی ایجاد شده و هم اکنون نیز ظرفیت های خوبی برای تسهیل ترددهای مرزی به وجود آمده که بارزترین نمود آن برطرف شدن اختلاف مرزی ۵۰ ساله در نقطه صفر مرزی گذرگاه دوغارون - اسلام قلعه با افغانستان است.

زمانیان یزدی افزود: امیدواریم هرچه زودتر نوبت دهی الکترونیک در پایانه مرزی دوغارون جایگزین نوبت دهی با قبض های دستی شود و از توقف بیشتر کامیون‌ها و ناهماهنگی در رفت و آمدها کاسته شود.

خراسان رضوی از سمت شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان و از سمت شرق ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

وجود پنج گمرک خراسان رضوی در پایانه‌های مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز، سرخس، باجگیران شهرستان قوچان، دوغارون شهرستان تایباد و نیز گمرک مشهد و وجود ۲ بازارچه مرزی فعال در مناطق مرزی تایباد با افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان زیرساختهای ارزشمندی برای این استان در پیگیری برنامه توسعه تجارت بین‌المللی است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.