رییس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی به خصوص در زمینه امامت و مهدویت ازسوی دانشگاه آزاد اسلامیدر قالب جشنواره امامت و مهدیت تاکید کرد.

ضرورت پاسخ گویی به شبهات دینی در فضای علمی دانشگاه ها

به گزارش قدس آنلاین، علی سروری مجد در نشست رابطان خبری جشنواره امامت و مهدویت که در محل موسسه علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار شد، با اشاره به فلسفه وجودی جشنواره امامت و مهدویت که هم اکنون در ۱۰واحد دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، اظهار کرد: هم‌اکنون در دوران گام دوم انقلاب اسلامی و گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی به سر می‌بریم، اساساً از دانشگاه انتظار می‌رود که معرفت افزایی کند، یعنی جامعه می‌خواهد که دانشگاه در جهت معرفت افزایی محیط پیرامونی خود گام بردارد.

وی افزود: دانشگاه باید مسایل مردم و جامعه را حل کند یکی از مسایل کنونی جامعه امامت و مهدویت است. اگر از مردم پرسیده شود که امامت برای چیست و امامان چرا آمده‌اند؟ عموما به امامان ابراز ارادت دارند ولی درباره فلسفه امامت و مهدویت ابهام دارند.

رییس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امسال  از۱۳ رجب تا نیمه شعبان برنامه هایی را در این حوزه در قالب جشنواره امامت و مهدویت در نظر گرفته است.

سروری مجد بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر دانشجو در  دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیلند که ۶۶ هزار نفر آنها اهل سنت هستند. که در کنار توجه به مساله تقریب مذاهب، موضوع امامت و مهدویت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه در این مسیر باید پیشگام باشد و به شبهات پاسخ داده و ابهامات قشر فرهیخته را برطرف کند. در ۱۰  واحد دانشگاهی برنامه های جشنواره امامت و مهدویت برگزار می شود که سال آینده همه استان های کشور میزبان برنامه های این جشنواره خواهند بود.

رییس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه نهادهای مختلفی از این موضوع حمایت کردند اما همچنان جا برای مشارکت وجود دارد، باید آنقدر این موضوع رسانه‌ای شود تا جامعه نخبگانی و عمومی کشور درگیر بحث امامت و مهدویت شوند. تاکید مدیریت دانشگاه بر این است که این جشنواره با جدیت رسانه‌ای شود تا همگان از این حرکت دانشگاه آزاد اسلامی باخبر شوند.

وی با تاکید بر حضور در رسانه‌های مجازی پرمخاطب گفت: هم باید در فضاهایی که پرمخاطب باید حضور فعال داشته باشیم تا بتوانیم پیام‌مان را به مخاطبان برسانیم.

گفتنی است؛ جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۱۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی هم زمان با ۱۳ رجب شروع و تا نیمه شعبان ادامه یافته و در سال جاری در ۱۰ استان کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.