۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 788522

رییس پلیس راه مازندران گفت: محور کندوان که به علت بارش برف و کولاک از ساعت ۲۰ دیشب بر روی تردد خودرویی مسدود شده بود، اکنون بازگشایی شدو تردد خودرویی نیز در آن در جریان است.

محور کندوان بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ یدالله جهان‌تاب اظهار داشت: نیروهای راهداری با کمک و همراهی نیروهای پلیس، پس از ۱۲ ساعت تلاش مستمر، ساعت هشت صبح امروز موفق به بازگشایی این مسیر شدند.

وی با بیان اینکه در محدوده امامزاده هاشم و گدوک در جاده هراز و محور کیاسر بارش خفیف برف گزارش شده است، گفت: سطح جاده‌ها در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران نیز به علت بارش باران لغزنده است و رانندگان باید ضمن رعایت قوانین و راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب نیز خودداری کنند.

سرهنگ جهان تاب همچنین از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی مازندران، علاوه بر اطمینان از سامانه گرمایشی خودرو، تجهیزات رمستانی نیز به همراه داشته باشند و از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها خودداری کنند.

رییس پلیس راه مازندران نسبت به احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در محورهای کوهستانی با توجه به شرایط ناپایدار جوی طی امروز و فردا هشدار داد و گفت : به منظور رعایت جوانب احتیاط، رانندگان هنگام تردد در محورهای کوهستانی از توقف در گردنه‌ها و پیچ‌ها خودداری کنند.

سرهنگ جهان‌تاب گفت که مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به بارش متناوب باران و برف، کاهش دید و کولاک برف بویژه در محورهای کوهستانی از بامداد یکشنبه تا پایان روز دوشنبه دوم اسفندماه هشدار داد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد پیش‌بینی کرده بود که این سامانه جدید مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران را بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر قرار می‌دهد، علاوه بر کاهش محسوس دما، بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید، مه آلودگی، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و اختلال در جاده‌ها و محورهای کوهستانی را نیز به همراه دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.