شورای حفظ حقوق بیت‌المال خراسان رضوی به مدیران متخلف در پرونده رفع تصرف‌ها هشدار داد.

درآمدزایی اداره‌های دولتی از تغییر کاربری‌های غیرمجاز

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در هفتادو چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال که با حضور دادستان مشهد، گلبهار و مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی انجام شد از دادستان گلبهار خواست دستگاه‌هایی که در حوالی این شهر اقدام به واگذاری انشعابات و خدمات غیرمجاز و حتی دست به تغییر کاربری زده‌اند با هزینه خودشان نسبت به جمع‌آوری و اعاده به وضع سابق محل اقدام کنند و در صورتی که این‌گونه نشود مدیران کل متخلف بازداشت شوند. قاضی صادقی در این جلسه گفت: در ابتدا باید از اقدام‌های خوبی که در زمینه حراست از انفال و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها صورت گرفته است قدردانی کرد، همچنین اقدام‌های خوبی توسط دادستان شهر گلبهار صورت گرفته که این نکته هم جای قدردانی دارد.
از سویی می‌طلبد اگر این شورا قرار است شورای حفظ حقوق بیت‌المال باشد و هر کدام ما حافظان انفال باشیم، باید مانند دادستان شهر گلبهار تلاش کنیم و هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم تا گام‌های مؤثری در زمینه انجام وظیفه برداشته شود.

شورای حفظ حقوق بیت‌المال را حمایت کنید

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: در این جلسه گلایه شد که اکیپ مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال نسبت به ابتدای ایجاد آن پشتیبانی خوبی از اقدام‌های شورا ندارد، این موضوع را دادستان مشهد و معاون ایشان در دادسرای زمین و مسکن پیگیری کنند و درخصوص دعوت مدیران کل و موظف کردن آن‌ها به همکاری همانند روز اول و حتی خیلی بهتر از آن اقدام شود.

آن‌ها باید در زمینه منابع انسانی، لجستیکی و دیگر موارد، نیاز نیروها را تأمین و از آن‌ها حمایت کنند و مدیران کل باید درخصوص گزارش اقدام‌های صورت گرفته به حوزه دادستانی اقدام کنند و اگر این کار را نکردند حتماً موضوع به بنده منتقل شود چراکه بی‌تردید با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.
این اقدام حداقل کاری است که باید انجام و اکیپ‌های گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال تقویت شود، چراکه این افراد در خط مقدم مبازره با تخلفات قرار دارند. اگر آن‌ها تقویت و حمایت نشوند چگونه باید از اموال و این حوزه وسیع که متولی مراقبت از آن هستند حفاظت کنند.

رئیس کل دادگستری 
دستور بازداشت چه مدیران‌کلی‌ را داد؟

قاضی صادقی بیان کرد: در مورد ساخت‌وسازهای گلبهار که دادستان این شهر به آن اشاره کردند، باید زیرساخت‌های غیرمجازی که توسط اداره‌های دولتی مانند انشعابات آب، برق، گاز و... داده شده خودشان موظف به جمع‌آوری آن‌ها شوند.
در درجه نخست دادستانی گلبهار شرکت برق را مکلف و حتی برای آن‌ها زمان هم تعیین کند. در زمان مذکور نظارت و کابل‌کشی‌ها و تیر برق‌های غیرمجاز ایجاد شده جمع‌آوری شود.
اگر نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کردند، از تعقیب کیفری متولیان امر باحمل بر اینکه سوءنیتی در کار نبوده صرف‌نظر کنید، اگر این کار را نکردند آن‌ها را مورد تعقیب قضایی قرار دهید و مدیران و افراد متخلف را بازداشت کنید.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: حتی از آن‌ها قرار هم پذیرفته نشود، مسئولیت ماجرا هم با بنده، نمی‌شود همه مدیران در پوشش جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال دور هم بنشینیم و شرکت برق و آب این‌گونه درآمد کسب کنند، شرکت گاز هم کار خودش را بکند. این‌گونه باشد خودمان معاونت که هیچ، در تغییر کاربری‌های صورت گرفته مشارکت کرده‌ایم، این‌گونه نمی‌شود!
رئیس جمهور پای کار رفع تصرف است
اما اینجا برخی با متخلف همراهی می‌کنند! 

قاضی صادقی بیان کرد: مدیران اداره‌هایی که زیرساخت‌های غیرمجاز در حوالی شهر گلبهار ایجاد کرده‌اند را احضار کنید، حضور پیدا نکردند آن‌ها را جلب کنید، آن‌هایی که به مرکز استان برمی‌گردد، قاضی بهشتی معاون دادستان در دادسرای زمین و مسکن با هماهنگی دادستان مرکز استان تمامی مدیران کل متخلف را پای میزمحاکمه بیاورد، برای آن‌ها مهلت بگذارید و اگر زیرساخت‌های غیرمجاز را با دست و هزینه خودشان جمع کردند که هیچ، در غیرآن تعقیب کنید.
در این زمینه هیچ مماشاتی نباید وجود داشته باشد، در دولتی که خود رئیس‌جمهورش برای آزادسازی سواحل دریا، رودخانه‌ها و... تلاش می‌کند، ما اینجا ببینیم مدیرکلی با مجرم همکاری می‌کند، این‌گونه نمی‌شود.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: اداره‌های دولتی که در پوشش تعاونی اداره  و... دست به تغییر کاربری زده‌اند مدیرکل مقصر است، حتی اگر در مجموعه دادگستری باشد من را هم احضار کنید. مدیران کلی که در حوالی شهر گلبهار مجموعه‌های آن‌ها اقدام به خیابان کشی، واگذاری انشعابات و... کرده‌اند بدون استثنا احضارشان کنید. سپس آن‌ها باید اعاده به وضع سابق کنند، سازمان بازرسی هم در این زمینه همراهی کند. تخلفات در سوابق اداری مدیران کل و...مذکور درج شود.
این هزینه را به دوش مدیران مذکور بگذارید. در فاصله کوتاهی اعاده به وضع سابق صورت بگیرد و اگر کاری نکردند تعقیب سختی صورت بگیرد.
قاضی صادقی گفت: از این ماجرا به راحتی گذشت نخواهیم کرد. چطور می‌شود اداره دولتی که خودش عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال است و باید حافظ بیت‌المال و منافع مردم باشد، خودش شروع به قطعه‌بندی در قالب تعاونی کرده باشد، شمای مدیرکل اگر همراهی با ماجرا نمی‌کردی و یا حراست شما کوتاهی نمی‌کرد، این‌گونه نمی‌شد.
همه آن‌ها مقصر هستند، هیچ عذری نپذیرید. بنگاه‌های غیرمجازی که در منطقه ایجاد شده همه را جمع‌آوری کنید، این ماجرا هم معنا ندارد که ما در حال مبارزه هستیم و برخی از متخلفان در جبهه مخالف مقابل ما این‌گونه عمل می‌کنند.

ماشین‌آلات را بدون مدت توقیف کنید
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: هیچ مماشاتی در این مسیر نداشته باشید. حتی ماشین‌آلاتی که در عرصه‌ها به عنوان ادوات جرم در حال فعالیت هستند چه به صورت روزمزد و چه پیمانکاری می‌کنند، توقیف کنید بدون آنکه مدتی برای آن اعلام کنید. باید صاحب این ادوات بدانند که در این مسیر عظم جدی وجود دارد.
وی خطاب به دادستان گلبهار هم گفت: اگر اداره کلی در شهر گلبهار اداره‌ای ندارد به خودشان مربوط است، اما نمی‌شود که وظیفه‌شان را انجام ندهند، آنجا حوزه سرزمینی آن‌هاست. اداره‌ای ندارند کار نباید روی زمین بماند. با آن‌ها مکاتبه کنید که کاری روی زمین نماند.
ما قبول داریم که در برخی اداره‌ها نیرو کم است و به اندازه پست‌ها نیست اما می‌توانیم از عزیزان بسیجی در این زمینه استفاده کنیم. می‌توانیم مکاتبه‌ای به فرمانده سپاه امام رضا(ع) در این زمینه انجام بدهیم. برای مدت معینی، مسلماً بسیج به شما کمک خواهد کرد تا وظایف روی زمین مانده شما انجام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ش ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    اقایان دادگستری یک کمی به بلوار پیروز سربزنید کوهها را که هموار کردید برای مشهد ایجاد قفس کردید واراضی که دراین وحدوده به قضات دادید چی میشه .چرا من معلم باز نشسته هیچی از این دولت نگرفتم اقای رئیس جمهور محترم بیاد واین زمین خواریه راهم جواب ده زمین های قضات اراضی اطراف بلوار پیروزی