مدیر کل راه آهن خراسان گفت: با صدور بیش از یک میلیون تن کالا، رکورد صادرات از مرز ریلی سرخس با کشور ترکمنستان شکسته شد.

رکورد صادرات کالا از مرز ریلی سرخس شکسته شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری ورگ افزود: صادرات کالا به کشورهای آسیای مرکزی از طریق مرز ریلی سرخس طی ۱۱ ماه امسال به یک میلیون و هفت هزار تن رسید که رکورد جدید در زمینه صادرات ریلی طی ۲۵ سال گذشته است.

وی ادامه داد: این مقدار کالای صادراتی با ۱۶ هزار و ۷۲ دستگاه واگن و از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: میزان بارگیری راه آهن خراسان ۸۱۵ هزار تن کالای صادراتی بوده که رتبه نخست صادرات ریلی کشور را داشته و سهم ۸۱ درصدی از کل صادرات مرز سرخس را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۳۱ درصد و عمده مقاصد صادراتی نیز کشور ازبکستان با سهم ۳۹ درصد و ترکمنستان با سهم ۳۷ درصد بوده است.

نصیری ورگ بر حمایت از واحدهای تولیدی، بخش صنعت و صادرات تاکید کرد و گفت: در این راستا راه‌آهن به همراه بخش خصوصی در جهت تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان گام برداشته و بستر لازم برای استفاده از ناوگان داخلی در امر صادرات را فراهم نموده است.

وی ارائه خدمات به مشتریان در ایام تعطیل، تخفیف‌های متنوع برای کالاهای صادراتی و جلسات چندجانبه با واحد های تولیدی و صنعتی را از جمله اقدامات تاثیرگذار در افزایش چشمگیر کالاهای صادراتی در سال جاری برشمرد.

پیش از شیوع کرونا سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی شامل ادارات کل راه‌ آهن خراسان و راه‌آهن شرق کشور جابه‌جا می‌شد که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل داخلی بود.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر، معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران مربوط به محدوده خراسان رضوی است.

این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر کشور را از طریق ناوگان ریلی نیز دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.