وزیر دفاع انگلیس با رد ایده اعمال یک منطقه پرواز ممنوع از سوی این ائتلاف بر فراز اوکراین می گوید که یک چنین اقدامی به مثابه اعلام جنگ با روسیه است.

هشدار وزیر دفاع انگلیس: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین، اعلام جنگ به روسیه است

به گزارش قدس آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اخیرا با توجه به حملات نیروی هوایی ارتش روسیه به اهداف زمینی در کشورش خواستار آن شد که آمریکا و دیگر کشورهای غربی یک منطقه پرواز ممنوع را به همراه تدابیر دیگری بر فراز کشورش اعمال کنند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس با این وجود قاطعانه این ایده را رد کرد. به نوشت پلیتیکو، او گفت چنین اقدامی "جنگنده های انگلیسی را در تقابل مستقیم با جنگنده‌های روسیه قرار می دهد."

وی ادامه داد: ناتو به این ترتیب عملا مجبور می شود علیه روسیه اعلام جنگ کند، چراکه این کاری است که در این وضعیت شما انجام می دهید.

از سوی دیگر سرهنگ بازنشسته مارک کانسیان، اعمال این منطقه پرواز ممنوع را یک طرح نشدنی می داند.

وی به ام.اس.ان.بی.سی گفت: اگر آمریکا یا ناتو بخواهند آن را اعمال کنند در آن صورت وارد جنگ با روسیه می شوند. آنها در آن صورت مجبور خواهند شد حجم عظیمی هواپیما را اعزام کنند. سپس آنها با هواپیماهای روسی درگیری پیدا خواهند کرد و نبرد میان ناتو، آمریکا و روسیه وجود خواهند داشت. در آن صورت یک جنگ وجود خواهد داشت.

کانسیان خاطرنشان کرد: این اتفاق همچنین به مثابه عبور از خط قرمزی خواهد بود که پوتین چند روز پیش به جهت بیرون ماندن کشورهای دیگر از این درگیری ترسیم کرد، و بسیاری آن را به عنوان تهدید رهبر روسیه به استفاده از تسلیحات هسته ای تفسیر کردند.

این نظامی بازنشسته اظهار کرد: این که او جدی باشد یا نباشد جای بحث دارد؛ اما نمی دانم که ما واقعا می خواهیم چه چیزی را بفهمیم.

از سوی دیگر جان کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون نیز بر اساس گزارش ها، اظهار کرد که اعمال منطقه پرواز ممنوع تصمیمی به عهده ناتو است. این در حالی است که اوکراین یکی از ۳۰ کشور عضو ناتو نیست.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.